۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

ترخیص و حمل ۵۴۹ هزار تُن نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی با حکم قضایی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۴۹ هزار تُن نهاده‌های دامی وارداتی به ارزش ۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال با حکم قضایی از بندرگاه امام خمینی ترخیص و به نقاط مختلف کشور حمل شد.
کد خبر: ۹۷۶۴۱

ترخیص و حمل ۵۴۹ هزار تُن نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی با حکم قضایی

به گزارش خبرنگار مانا، دکترعلی دهقانی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: نهاده‌های دامی از ۶ فروند کشتی که دارای مشکلات حقوقی و قضایی بودند با ورود دستگاه قضایی استان ترخیص و تخلیه شدند.

وی با بیان اینکه تأخیر در ترخیص و تخلیه این نهاده‌های دامی علاوه بر تحمیل خسارت به بیت‌المال، آنان را در معرض فاسد شدن قرار داده بود افزود: تسهیل در مسیر تأمین کالای مرتبط با معیشت مردم توسط ساز و کار‌های قانونی یکی از وظایف قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالا‌های اساسی، با هر‌گونه تعلل در ترخیص کالا‌های اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

دکتر دهقانی با بیان اینکه یکی از دلایل تأخیر در ترخیص کالا‌ها از بندر گرفتن استعلام از چندین سازمان و نهاد است افزود: برای تسریع در فرآیند ترخیص نهاده‌های دامی مقرر شده سازمان دامپزشکی، استاندارد و معاونت غذا و دارو یک آزمایش مرجع تشکیل دهند.

وی گفت: کمیته تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبار‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان و کمیته تسریع و تسهیل در تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی از ابتدای سال جاری به صورت مستمر ترخیص کالا‌های اساسی را در این استان رصد و پیگیری می‌کند.

به گزارش مانا، در سال‌های اخیر رسوب کالا‌ها در بنادر و گمرکات خوزستان، برخی نهاده‌های دامی را در معرض فاسد شدن قرار داده از این رو در دو سال اخیر مقام‌های ارشد کشوری و قضایی در بازدید از بندر امام خمینی، بر تسریع بر تخلیه و بارگیری نهاده‌های دامی تأکید کردند.

هم اکنون حدود ۲.۵ میلیون تُن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) در انبار‌های بندر امام خمینی وجود دارد.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

امسال بیش از ۱۱ میلیون تُن کالای اساسی از کشور‌های مختلف به خصوص برزیل، رومانی، صربستان، هند و آرژانتین از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار