۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷

برگزاری نخستین دوره رقابت قایق‌های تندرو کشور در بندر ترکمن

برگزاری نخستین دوره رقابت قایق‌های تندرو کشور در بندر ترکمن
رئیس هیئت ورزش‌های دریایی و ساحلی استان گلستان از برگزاری نخستین دوره رقابت قایق‌های تندرو کشور در بند ترکمن خبر داد.
کد خبر: ۹۷۶۳۴

به گزارش مانا، ناخدا مصطفی خسروی با بیان اینکه پروژه علاج بخشی و احیای خلیج گرگان و بازگشایی کانال آشوراده شرایط برای از سرگیری فعالیت‌های دریانوردی را در پی داشته است، اظهار کرد: در تعاملی مشترک بین انجمن قایق‌های تندرو فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی کشور و همکاری هیئت ورزش‌های دریایی و ساحلی گلستان، نخستین دوره رقابت‌های قایق‌های تندرو سراسر کشور به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در راستای گرامیداشت مقام شامخ «شهدای نیروی دریایی راهبردی آجا و شهدای بانوی اهل تسنن سراسر کشور» برگزار خواهد شد، ادامه داد: «بندر ترکمن» برای روز دوشنبه ۶ آذرماه ۱۴۰۲ به عنوان میزبان این رقابت‌های مهم و مهیج انتخاب شده است.

هیئت ورزش‌های دریایی و ساحلی استان گلستان با تأکید بر اینکه پس از بازگشایی کانال آشوراده و آبرسانی به خلیج گرگان، شرایط استان گلستان برای برگزاری انواع مسابقات آبی مهیا شده است، خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها از ساعت ١٠ صبح روز دوشنبه پیش رو آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ قایقران برتر از سراسر کشور برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: پس از پایان زمان مسابقه، سریع‌ترین قایقرانان کشور معرفی می‌شود و از برندگان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در پی کاهش ارتفاع آب دریای خزر و دیگر عوامل طبیعی و غیرطبیعی، خلیج گرگان و کانال‌های دسترسی این خلیج به دریای خزر در حال مسدود شدن بود که با اجرای لایروبی فاز نخست طرح علاج بخشی و احیای خلیج گرگان، تا حد قابل توجهی بحران خشک شدن خلیج مرتفع شد.

با لایروبی اسکله‌های بندرترکمن و جزیره آشوراده و بازگشایی کانال آشوراده، حدود ۵۰ سانتی‌متر به ارتفاع آب خلیج افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرای بندهای دیگر طرح علاج بخشی و احیا، شرایط این منطقه برای برگزاری مسابقات آبی و گردشگری دریایی مهیا شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار