۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶

بازدید سفیر بولیوی از بندر بوشهر

سفیر کشور بولیوی در سفر به استان بوشهر از ظرفیت‌های بندری این استان بازدید و بر تقویت روابط تجاری بوشهر با بولیوی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۷۶۲۶

بازدید سفیر بولیوی از بندر بوشهر

به گزارش خبرگزاری مانا از بوشهر، «رومینا گوادالوپه پرز راموس»  در بازدید از ظرفیت‌های بندری بوشهر با بیان اینکه ایجاد مبادلات تجاری و اقتصادی بین بوشهر و بولیوی مورد توجه و تأکید قرار دارد اظهار داشت: امیدوارم این مهم که مورد توجه دوطرف قرار دارد به نتایج خوب و مورد نظر منجر شود.

وی ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش صنعتی، تجاری و کشاورزی را برشمرد و بیان کرد: بوشهر از مناطق مهم اقتصادی و انرژی ایران با تولیدات با کیفیت محصولات کشاورزی است که نقش مهمی نیز در تولید گاز و صادرات نفت دارد.

 «رومینا گوادالوپه پرز راموس» جایگاه بولیوی در تولید لیتیوم در جهان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بولیوی سالانه ۲۴ میلیون تُن لیتیوم تولید می‌کند که در جهان رتبه نخست دارد و زمینه صادرات این محصول فراهم است.

سفیر بولیوی در ایران با بیان اینکه به نمایندگی از سفرای کشور‌های آمریکای لاتین به بوشهر سفر کرده‌ام تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود سال ۲۰۲۴ میلادی تمام سفرای آمریکای لاتین به بوشهر سفر کنند و با ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و حوزه انرژی آشنا شوند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با اشاره به سابقه تاریخی این بندر در عرصه معاملات تجاری خاطرنشان کرد: بندر بوشهر یکی از بنادر با سابقه کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی با کشور‌های مختلف بوده است.

عبدالسعید عباسی افزود: به فراخور این جایگاه و قدمت، سازمان بنادر و دریانوردی نیز نگاهی ویژه به بندر بوشهر معطوف و پروژه‌های ارزشمندی در این بندر عملیاتی کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین طراحی شده است گفت: پروژه‌های زیرساختی بسیار خوبی در این مجتمع بندری در حال اجرا است.

عباسی افزود: پروژه برق‌رسانی به این مجتمع بندری نیز اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه است تا به‌زودی شرایط برای آغاز عملیات اجرایی آن فراهم شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، جاده دسترسی را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و حائز اهمیت مجتمع بندری نگین بوشهر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۴.۲ کیلومتر این جاده آماده بهره‌برداری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار