۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

آغاز عملیات اجرایی اَبَر پروژه بندر صیادی رمین در ساحل عمان

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه بندر صیادی رمین واقع در ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۵۹

آغاز عملیات اجرایی اَبَر پروژه بندر صیادی رمین در ساحل عمان

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه احداث دستک رسوبگیر، موج‌شکن‌ها و لایروبی بندر رمین در ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان با تحویل زمین پروژه از طرف سازمان شیلات ایران به مؤسسه مکین از پیمانکاران تابعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، رسماً آغاز شد.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: این پروژه طبق قرارداد بین وزارت جهادکشاورزی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار است در مدت ۱۸ ماه و با اعتبار اولیه پنج هزار میلیارد ریال انجام شود و دستگاه نظارت پروژه، شرکت مهندسین نواندیشان فن و تجارت است.

به گفته وی، بندر ماهیگیری رمین که با مشکل اساسی رسوبگذاری و محدودیت فضای حوضچه آرامش مواجه است، با فعالیت بیش از ۲۰۰ فروند شناور و ۲۲۰۰  نفر صیاد در سال گذشته محل تخلیه بیش از ۲۱ هزار تُن انواع آبزیان بوده که البته قبل از تشدید مشکلات یاد شده، تعداد شناور‌ها و صیادان آن بیشتر بوده و میزان تخلیه صید به بیش از ۲۷ هزار تن هم رسیده بود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به نیاز اعتباری بسیار بالای این پروژه، با اهتمام ویژه معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران و موافقت وزیر جهاد کشاورزی؛ این ابر پروژه شیلاتی که با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه بیش از چهار برابر بزرگترین پروژه بندری حال حاضر شیلات است، از محل مولد سازی اموال وزارت جهاد کشاورزی، تامین اعتبار خواهد شد و اجرای این پروژه پاسخ مناسبی به مطالبات جامعه صیادی و مردم بومی این منطقه و سبب رونق صنعت شیلات در این پهنه مستعد دریایی است.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، همچنین ازهمکاری مسئولانه مدیرکل و سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان در پروژه‌های دو بندر ماهیگیری مهم کشور (رمین و بریس) قدردانی کرد.

واحدی با اشاره به عمر ۳۲ ساله بندر ماهیگیری رمین و  محدودیت حوضچه و رسوبگذاری شدید بندر در اثر حرکت رسوبات ساحلی، عملیات اجرایی این پروژه را شامل احداث و اطاله حدود ۶۰۰ مترموج شکن و دستک سنگی و بتنی در سه جبهه کاری و بیش از ۵۰۰ هزارمترمکعب لایروبی  تا عمق حدود ۶ متر نسبت به C.D  (پایین‌ترین جزر) اعلام کرد که با انجام این پروژه هم ظرفیت پذیرش شناوردراین بندرافزایش خواهد یافت و هم عمق لازم برای فعالیت شناور‌های بزرگ در مواقع پایین‌ترین جزر فراهم خواهد آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار