۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت مسافربری دریایی بوشهر

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر را ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای این طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۷۴۷۵

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت مسافربری دریایی بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد صادقی در بررسی پروژه پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با بیان اینکه بخش خشکی این پایانه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط با پروژه، بخش خشکی پایانه در دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: در این راستا انتظار است برای اتصال پایانه به شبکه فاضلاب شهری و همچنین شرکت توزیع نیروی برق در اجرا دیماند، ساخت و استقرار پست برق و سویچ برد در پایانه مسافربری همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: سرامیک کاری، رنگ آمیزی و تخصیص محوطه مورد نیاز به منظور احداث فونداسیون و استقرار دو دستگاه پکیج سرمایشی و گرمایشی از سوی شرکت کشتیرانی از دیگر نیاز‌های تکمیل پایانه مسافربری دریایی در بوشهر است.

محمد صادقی  مساحت سالن پایانه مسافربری دریایی بوشهر را یک هزار و ۵۰۰ متر مربع دانست و اضافه کرد: اعتبارات بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر در سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید گفت: پس در اختیار گرفتن سالن مربوط به یکی از شرکت‌های کشتیرانی، بهسازی آن انجام شده تا مسافران مسیر بوشهر -  خارگ از تأسیسات احداثی استفاده بهینه داشته باشند.

صادقی  ادامه داد: تکمیل پروژه تعمیرات اساسی و زمان افتتاح پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر ۱۲ خرداد سال آینده تعیین شده، اما با توجه به اهمیت پروژه در تسهیل حمل‌و‌نقل مسافری و همچنین رونق گردشگری مقرر شد اجرای آن در مدت زمان کمتری انجام شود.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با توجه به حجم پروژه می‌توان این پروژه را در حد یک پروژه تازه تأسیس نام گذاشت چراکه در روند تعمیرات اساسی تمام بخش‌های مطابق با استاندارد‌های بین المللی و روز دنیا اجرایی شده است.

وی با اشاره به ترسیم چشم‌انداز بین‌المللی در پروژه یاد شده اظهار کرد: امید است با روند رو به رشد تعاملات منطقه‌ای که در سایه دیپلماسی هوشمندانه دولت سیزدهم محقق شده شاهد نقش‌آفرینی بندر بوشهر در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی در حوزه کشور‌های خلیج فارس باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار