روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

بارگیری نخستین محموله مواد معدنی کانتینری در بندر امام

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین محموله صادراتی مواد معدنی در قالب کانتینر از مبدأ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی بارگیری و ارسال شد.
کد خبر: ۹۷۴۴۹

بارگیری نخستین محموله مواد معدنی کانتینری در بندر امام

به گزارش مانا، داوود چگنی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پایانه اختصاصی کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: طی قراردادی با شرکت بخش خصوصی فعال در زمینه صادرات مواد معدنی برای بارگیری هفت هزار تن مواد معدنی در قالب کانتینر موافقت و برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: در این چارچوب نخستین محموله به وزن دو هزار تُن با استفاده از کانتینر‌های ۲۰ فوتی در پایانه اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری بارگیری و به کشور مقصد ارسال شد.
چگنی در تشریح مزیت‌های حمل کانتینری، جلوگیری از هدررفت کالا، ارتقاء سرعت تخلیه و بارگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی را از جمله این مزیت‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با بهره‌گیری از ظرفیت حمل کانتینری در زمینه تخلیه و بارگیری کالا‌های مواد معدنی که برای نخستین بار در این بندر بزرگ تجاری انجام می‌شود، علاوه بر فعال‌سازی ظرفیت‌های پایانه کانتینری و بهره‌گیری از مزایای ناشی از این شیوه پیشرفته حمل‌و‌نقل، موجبات ارتقاء رضایتمندی مشتریان فراهم می‌آید.
پایانه اختصاصی کانتینری با ۶٠٠ هزار TEU ظرفیت و برخورداری از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند، ضمن ارائه خدمات بهینه به صنایع و صاحبان کالا در پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی گام مهمی در راستای کاهش بهای تمام شده کالا برداشته است.

بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار