هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

کاهش ۲۰ درصدی ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در هفت ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۹۶۶ هزار تُن کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۸۸ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده که درمقایسه با مدت مشابه از نظر وزنی ۲۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۴۰۷

کاهش ۲۰ درصدی ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان  بودند.

وی گفت: کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، عمان، کشور‌های جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مهترین مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

ناظر گمرکان خوزستان با بیان اینکه میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرکات خوزستان از نظر ارزشی در هفت ماهه امسال ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان در این مدت، هشت میلیون و ۲۵۳ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار بوده است.

وی کالا‌های اساسی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، مواد اولیه و کود فسفات از مهمترین اقلام وارداتی بیان کرد و افزود: بیشتر این کالا‌ها از کشور‌های برزیل، آلمان، ترکیه، صربستان، روسیه، رومانی، چین و هندوستان وارد کشور شده‌اند.

قره‌بیگی خاطرنشان کرد: درآمد هفت ماهه گمرکات خوزستان ۱۰۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار