روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری دانمارک و عربستان برای توسعه لجستیک و زنجیره تامین

شرکت لجستیکی دانمارکی DSV، سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مشترکی را به منظور توسعه لجستیک کالا در پروژه شهر آینده عربستان سعودی به نام NEOM آغاز کرد.
کد خبر: ۹۷۳۹۴

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری دانمارک و عربستان برای توسعه لجستیک و زنجیره تامین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ ۵۱ درصد از این سرمایه گذاری از سوی مجری  پروژه NEOM و ۴۹ درصد توسط شرکت DSV تأمین می‌شود.

بر‌اساس این گزارش این سرمایه‌گذاری مشترک به منظور مدیریت زنجیرۀ تأمین، توسعه سرمایه‌گذاری در حمل‌و‌نقل و لجستیک کالا، زیر‌ساخت‌ها و بالاخره حمل‌و‌نقل و تحویل کالا در پروژۀ شهری NEOM انجام می‌شود.

در این گزارش با اشاره به اینکه  پروژه‌های گیگا نئوم؛ اقتصاد آبی، فرصت‌های تجاری‌‍ و زیرساخت‌های بندری در عربستان سعودی را فراهم می‌کند، تاکید شده است که پروژه NEOM با حمایت صندوق مستقل پادشاهی عربستان سعودی، صندوق سرمایه گذاری عمومی در حال پیشرفت مراحل اجرایی است و قرار است تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۳۱ میلادی به رشد پایدار در بخش لجستیک دست یابد.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد دلاری چشم‌انداز لجستیکی اقتصاد عربستان با توسعه زیرساخت‌ها کاملاً تقویت شده و بیش از ۲۰۰۰۰ شغل جدید ایجاد شود.

«ندمی النصر»، مدیر‌عامل پروژه NEOM در زمینۀ سرمایه گذاری مشترک با شرکت دانمارکی گفت: تقویت زیرساخت‌های لجستیکی و حمل‌و‌نقلی پروژه NEOM را به یکی از بزرگترین مراکز تجاری جهان تبدیل خواهد کرد.  

وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری مشترک با شرکت دانمارکی که یکی از شرکت‌های لجستیکی پیشرو در جهان می‌باشد براساس تخصص، دانش، نوآوری و پایداری در زنجیرۀ تأمین انتخاب شده است.

به گفتۀ وی پروژۀ NEOM یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های در حال احداث در جهان است که فرصت جدید و منحصر به‌فردی برای عربستان سعودی و شرکت دانمارکی در زمینه فنّاوری تحول دیجیتالی خواهد گذاشت.

«Jens Bjorn Andersen» مدیر اجرایی NEOM نیزدر این زمینه گفت: این شرکت حضور قدرتمندی در عربستان سعودی دارد و سرمایه گذاری مشترک با این کشور فرصت جدیدی را برای هر دو کشور فراهم خواهد کرد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار