۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی ذرت در بندر امام خمینی

سرپرست معاون اموربندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: یک فروند کشتی پهن‌پیکر به عرض ۳۸ متر حامل ۸۳ هزار تُن ذرت، پس از ورود به آب‌های سرزمینی در اسکله "فله بار" بندر امام خمینی پهلو گرفت و عملیات تخلیه آن آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۲

پهلوگیری یک فروند کشتی پهن‌پیکر ۸۳ هزار تُنی ذرت در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا، داوود چگنی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: این کشتی ذرت از جمله خرید‌های خارجی بخش خصوصی برای تکمیل ذخایر راهبردی کشور است که بر‌اساس برنامه‌ریزی‌ها، برای تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز، وارد کشور شده و تخلیه آن بلافاصله بعد از پهلوگیری آغاز شد.
وی در ادامه افزود: پس از پهلوگیری یک فروند کشتی صد هزار تنی حامل گندم در سال گذشته، کشتی مذکور نخستین کشتی حامل ذرت با ابعاد قابل توجه در عرض و تناژ بالای ۸۰ هزار تُن است که با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های تجهیزاتی و زیرساختی بندر امام خمینی، امکان پهلودهی و تخلیه آن در اسکله‌های آن میسر شده است.
چگنی بیان کرد: بندر امام خمینی یکی از مبادی اصلی ورود کالای اساسی به کشور است که سالانه حجم بالایی از کالا‌های مورد نیاز از طریق این بندر راهبردی وارد کشور می‌شود.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۱۸ فروند کشتی به وزن شش میلیون و ۸۴۸ هزارتُن کالا‌های اساسی از طریق این بندر عملیاتی وارد کشور شده است.
سرپرست امور بندری و اقتصادی خاطرنشان کرد: بیش از هفت میلیون تُن کالای اساسی نیز از این بندر ترخیص و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای به مراکز مصرف در اقصی نقاط کشور ارسال شده است.
بندر امام خمینی از بندر‌های مهم و کلیدی کشور در جنوب خوزستان و در کرانه خلیج فارس محسوب می‌شود که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، تأمین کننده عمده کالا‌های اساسی است.

این بندر بزرگ دروازه اصلی واردات کالا‌های اساسی است و با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل توانسته است بیش از ۸۰ درصد کالا‌های اساسی کشور را از طریق خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و دریایی به سراسر ایران ارسال کند.

این بندر دومین بندر پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است و در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار