روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

رشد ۱۷ درصدی صید میگوی دریایی در هرمزگان

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: صید میگوی دریایی در آب‌های استان هرمزگان که از تاریخ هشتم مهرماه آغاز شده بوده تا پایان روز ششم آبان ماه به میزان حدود ۴۹۴ تن رسیده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی صید میگو را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۷۳۹۱

رشد ۱۷ درصدی صید میگوی دریایی در هرمزگان

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگوی دریایی در آب‌های استان هرمزگان که از تاریخ هشتم مهرماه آغاز شده بوده تا پایان روز ششم آبان ماه به میزان حدود ۴۹۴ تُن رسیده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: آمار صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بر‌اساس آمار ارائه شده از مجموع ۴۹۴ تُن، ۱۷۵ تُن به گونه سرتیز و ۳۱۸ تُن به گونه موزی که غالب گونۀ میگوی دریایی در آب‌های استان هرمزگان استان است اختصاص داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران از افزایش ۵۰ درصدی صید گونه سرتیز و کاهش ۴ درصدی صید میگوی موزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع آمار صید افزایش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون گونه سرتیز هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار تومان و گونه موزی هر کیلوگرم ۲۱۳ هزار تومان در اسکله‌های صیادی استان هرمزگان خرید و فروش می‌شود، اظهار داشت: میگو‌های صید شده در بازار داخلی استان هرمزگان و یا استان‌های همجوار به فروش می‌رسد و بخش اندکی از آن نیز به کشور‌های هدف صادر می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با بیان اینکه آب‌های استان هرمزگان زیستگاه گونه‌های میگوی سرتیز و موزی است، تصریح کرد: میگوی موزی به دلیل درشت بودن سایز از مرغوبیت بیشتری برخوردار است؛ بنابراین صید میگوی موزی از سودآوری بسیار بیشتری برای صیادان برخوردار است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی معاونت آبزی پروری سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: قایق‌ها مجوز صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان را ندارند و این امر فقط توسط لنج‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق شروع صید میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان هر ساله توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی اعلام می‌شود، گفت: کارشناسان این موسسه گشت‌های خود را جهت بررسی ذخایر میگوی دریایی در آب‌های هرمزگان انجام و پس از بررسی‌های نهایی تاریخ شروع را اعلام می‌کنند.

نادری با اشاره به اینکه فصل صید میگوی دریایی در هرمزگان معمولاً ۳۰ تا ۴۵ روز به طول می‌انجامد، بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود صید میگو در این استان تا اوسط آبان ماه ادامه داشته باشد، اما زمان دقیق آن پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار