۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر به اتمام رسید

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اتمام فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر  از اتمام ساخت و نصب اسکله شناور این بندر به طول ۵۰۰ مترمربع خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۵۱

فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر به اتمام رسید


الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا از اتمام فاز نخست پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر واقع در شهرستان شادگان با ساخت ساخت و  نصب ۵۰۰ متر مربع  اسکله شناور از جنس آلومینیوم جهت پهلوگیری قایق‌های صیادی خبر داد.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: احداث ساختمان‌های اداری و پشتیبانی به وسعت ۷۰۰ مترمربع، محوطه‌سازی و دیوار‌کشی مجموعه بندر به مساحت ۱۲ هزار مترمربع نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی فاز نخست بندر صیادی ابوخضیر بوده است.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز نخست ساماندهی پروژه بندر صیادی خور ابوخضیر نقش مؤثری در رونق هر‌چه بیشتر صیادی در این منطقه خواهد داشت، گفت: هم اکنون، مدیریت بهره برداری این بندر صیادی  آماده واگذاری به متقاضیان بخش خصوصی  است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان داشت: در همین راستا مقرر شده در اجرای ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مدیریت بهره‌برداری بندر ابوخضیر در قالب فراخوان عمومی و طی تشریفات قانونی با اولویت تشکل‌های صیادی منطقه به بخش غیر‌دولتی واگذار شود.

واحدی تاکید کرد: بدون شک با واگذاری مدیریت بهره برداری این بندر صیادی به بخش خصوصی شاهد ارتقای خدمات کیفی و کمی در صنعت صید و صیادی منطقه خور ابوخضیر خواهیم بود.

مدیرکل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات گفت: استفاده از روش‌های بهینه مبتنی بر تولیدات داخلی و توجه به جذب سرمایه بخش‌های غیردولتی در بنادر صیادی از دیگر سیاست‌های جدید توسعه بنادر ماهیگیری است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اعلام کرد: همچنین با توجه به وجود زیبایی‌های طبیعی منطقه، می‌توان با استفاده از تجهیزات شیلاتی، زمینه توسعه گردشگری دریایی را در خور ابوخضیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و رعایت موازین زیست محیطی فراهم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار