روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

پیگیری وزارت میراث برای ورود شناورهای کروز به خزر/ عدم زیرساختهای اولیه مشکل اصلی توریسم دریایی خزر

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مشکل وجود سرمایه گذار در صنعت توریسم دریای خزر وجود ندارد و تعدادی سرمایه گذار بزرگ در حال حاضر در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: توسعه صنعت توریسم در شمال کشور در گام نخست نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اولیه جهت تردد شناور‌های تفریحی بزرگ است.
کد خبر: ۹۷۳۴۲

پیگیری وزارت میراث برای ورود شناورهای کروز به خزر/ عدم زیرساختهای اولیه مشکل اصلی توریسم دریایی خزر

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص بکارگیری شناورهای تفریحی و کروز در آبهای ساحلی دریای خزر گفت: درخواست های متعددی برای راه اندازی شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی دریای خزر داشته‌ایم اما محدودیت‌های زیادی در آبهای شمالی در مقایسه با آبهای جنوبی کشور برای تردد شناورهای تفریحی هم به لحاظ وجود زیرساختهای لازم و هم شرایط جوی وجود دارد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال ایجاد شرایط جهت تسهیل در ورود شناورهای کروز در دریای خزر است که امیدواریم بخش زیادی از محدودیت‌ها و موانع موجود بر سر راه این مهم با ایجاد زیرساختهای لازم از جمله اسکله‌های مناسب جهت پهلوگیری شناورهای تفریحی، بر‌طرف شود.

وی با اشاره به عدم وجود مراکز گردشگری دریایی منسجم در نوار ساحلی شمال کشور اظهار داشت: از سوی دیگر بهره‌گیری از شناورهای معمولی به جای شناورهای تفریحی بزرگ و استاندارد باعث شده تا معنای واقعی توریسم دریایی در سواحل خزر هیچ گاه شکل نگیرد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد:  صنعت توریسم دریایی در نوار ساحلی خزر نیازمند ایجاد مراکز بزرگ گردشگری ساحلی و دریایی است تا ما هم بتوانیم مانند سایر کشورهای همسایه از ظرفیت های موجود این دریا در زمینه گردشگری بهره مند شویم.

وی تاکید کرد: از آنجا که مرزهای نوار ساحلی خزر در سرزمین ایران، نزدیک ترین نوار سبز ساحلی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی محسوب می شود،  ما می‌توانیم به ایجاد زیرساختهای کافی و استاندارد و نیز ایجاد مراکز توریسم دریایی بزرگ، از این ظرفیت برای جذب گردشگران خارجی به ویژه عرب ها استفاده کنیم.

 به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آنچه که قبل از حضور گردشگران عرب جهت توسعه صنعت توریسم دریایی و کسب درآمد ارزی از این طریق اهیمت دارد ایجاد زیرساختها و مراکز توریسم استاندارد است تا بتوان درآمد واقعی از حضور گردشگران خارجی کسب کرد.

فاطمی با اشاره به اینکه مشکل وجود سرمایه گذار در صنعت توریسم دریای خزر وجود ندارد و تعدادی سرمایه گذار بزرگ در حال حاضر در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند، اذعان داشت: توسعه صنعت توریسم در شمال کشور در گام نخست نیازمند ایجاد زیرساختهای اولیه جهت تردد شناورهای تفریحی بزرگ و نیز در گام بعدی تعیین خطوط و مسیر گردشگری دریایی در حوزه شناورهای تفریحی است؛ بعد از انجام این اقدامات می توانیم زمینه را برای حضور سرمایه گذاران مهیا کنیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار