۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸

آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر صیادی بحرکان به زودی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت: اقدامات باقی مانده جهت تکمیل پروژه بندر صیادی بحرکان است شامل ترمیم اسکله، برق رسانی به اسکله و احداث موج شکن در فاز سوم و به شرط تامین اعتبار به زودی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۲۹۹

آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر صیادی بحرکان به زودی

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه بندر صیادی بحرکان واقع در هندیجان در فاز دوم این پروژه به اتمام رسید و توسط پیمانکار مربوطه به سازمان شیلات ایران تحویل داده شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، احداث ۷۰۰ متر ساختمان‌های اداری و مدیریت بندر، محوطه سازی و آسفالت مجموع پشتیبانی بندر و برق رسانی و تامین روشنایی پل دسترسی به اسکله را از جمله اقداماتی دانست که طی فاز دوم پروژه احداث بندر صیادی بحرکان انجام شد.

به گفته وی، سایر اقدامات باقی مانده جهت تکمیل پروژه بندر صیادی بحرکان است شامل ترمیم اسکله، برق رسانی به اسکله و احداث موج شکن در فاز‌های بعدی و به شرط تامین اعتبار انجام خواهد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: در صورت وجود متقاضی، شیلات آماده واگذاری مدیریت بهره‌برداری بندر صیادی بحرکان به تشکل‌های صیادی و سایر بهره‌برداران و بخش خصوصی طی فرآیند قانونی و با نظارت شیلات است.

بهشتیان تاکید کرد: راه دسترسی سنگی به طول یک هزار متر، راه دسترسی اسکله با روش شمع و عرشه به طول یک هزار و ۳۷۰ متر، ساخت تیر‌های روشنایی برای نصب در امتداد جتی سنگی، احداث ساختمان اداری، محوطه سازی، تکمیل سیستم روشنایی در طول راه دسترسی سنگی و راه دسترسی فلزی و اسکله از جمله اقدامات انجام شده در پروژه احداث بندر صیادی بحرکان هندیجان محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: با توجه به اینکه بندر صیادی هندیجان از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است، امیدواریم زمینه ایجاد فعالیت‌های توریستی با ورود بخش خصوصی در این بندر فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود شش هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی و میگو در صیدگاه‌های هندیجان صید می‌شود، اذعان داشت: استان خوزستان هفت بندر فعال صیادی دارد و صیادان خوزستانی سالانه حدود ۵۰ هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌کنند.

بهشتیان با تاکید بر اینکه معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تأمین می‌شود، تصریح کرد: هندیجان دارای بیش از یک هزار قایق صیادی، ۱۶ لنج صیادی و دو بندر صیادی به نام سجافی و بحرکان است. بندر صیادی بحرکان در ۲۰ کیلومتری هندیجان قرار دارد و به عنوان منطقه نمونه ملی گردشگری ثبت شده است.

گفتنی است، بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس و از توابع شهرستان هندیجان و در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می‌آید. بزرگترین اسکله صیادی ایران با طول تقریبی هزار و ۵۵۵ متر در بندر صیادی بحرکان قرار دارد و می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های توریستی و تفریحی شهرستان هندیجان نیز به شمار می‌رود. اسکله بحرکان صید گاه میگو (میگو ببری و سفید) و ماهی است و «شوریده بال زرد» هندیجان بسیار معروف است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار