۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

تولید بیش از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در شش ماه نخست امسال، بیش از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۲۲۶

تولید بیش از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد باهوش در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور که به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم برگزار شدد، با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز، بیش از ۷۵ درصد سهم تولید و تامین گاز کشور را در اختیار دارد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، بیش از ۹ هزار و ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه تولید، شیرین‌سازی و به خط سراسری تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: بزرگترین مرکز تولید انرژی کشور علاوه بر تولید گاز، محصولات اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد نیز تولید می‌کند و نقش مهمی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

باهوش به تولید میعانات گازی شش ماه نخست سال جاری نیز اشاره و تصریح کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های این مجموعه و با تکیه بر توان و دانش بومی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از ۱۲۴ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۴۷۳ بشکه میعانات گازی تولید شده است.

وی اضافه کرد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در شش ماه نخست سال جاری انجام شده است و فقط پالایشگاه پنجم طبق برنامه از تاریخ ۱۱ مهرماه آغاز و تا ۲۴ مهرماه پایان خواهد یافت.

باهوش تصریح کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته با ارسال گاز از طریق خطوط بین پالایشگاهی برای پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، و چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش خوراک دریافتی از سکو، عملیات تعمیرات اساسی انجام شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار