۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

۳۲ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۳۲ میلیون ۷۰۵ هزار تُن کالا در بنادر استان در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به شش ماه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۲۱۰

۳۲ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر یازده گانه استان، اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال ۳۲ میلیون و ۷۰۵ هزار تُن کالا اعم از نفتی و غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در شش ماه امسال افزون بر پنج میلیون و ۴۴۰ هزار تُن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳.۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری بیش از ۲۷ میلیون و ۲۶۴ هزار تن محموله‌های نفتی در بنادر یازده گانه استان در شش ماه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان عملیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

شکیبی نسب با اشاره به افزایش کالا‌های ترانزیتی در شش ماه نخست امسال تصریح کرد: در نیمه نخست امسال بنادر استان بوشهر در ترانزیت ابزارآلات و دستگاه‌های سبک، چوب و تخته مواد غذایی، ماشین‌آلات، لوازم یدکی، لوازم خانگی، مصنوعات فلزی، کالا‌های ساختمانی پارچه و منسوجات رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند.

وی افزود: آمار تردد‌های شناور‌ها در بنادر استان نیز در مجموعه سه هزار و ۹۲۵ فروند ثبت شده که از این تعداد دو هزار و ۶۹۳ فروند زیر یک هزار تُن و مابقی بالای یک هزار تُن بوده است.

وی جابه‌جایی ۳۴ هزار مسافر در بین بنادر استان بوشهر را از دیگر فعالیت‌های شش ماه نخست امسال اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار