۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱

صادرات ۲ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه

معاون امور بازرگانی، توسعه تجارت صمت استان بوشهر صادرات میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته دو هزار تُن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شد و امسال افزایش قابل توجهی خواهد یافت.
کد خبر: ۹۷۱۵۸

صادرات ۲ هزار تن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده در نشست با رایزنان بازرگانی ایران، با تشریح ظرفیت‌های تولیدی استان خاطرنشان کرد: میگو پرورشی یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که بیش از ۸۰ درصد محصول تولیدی این عرصه به کشور‌های مختلف صادر می‌شود.

وی تولید بیش از ۷۰۰ هزار تُن گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این میزان محصول تولیدی، ۳۰۰ هزار تُن آن صادر می‌شود و در بخش صیفی‌جات نیز محصولات مختلف تولید و در بازار‌های مختلف جهان عرضه می‌شود.

وی تولید ۱.۴ میلیون تُن خرما در کشور را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: از این میزان ۱۷۰ هزار تُن آن در استان بوشهر تولید و ۳۰ هزار تُن آن صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی، توسعه تجارت صمت استان بوشهر، میگو پرورشی، گوجه فرنگی و خرما را از جمله محصولات مهم این استان اعلام و بیان کرد: علاوه بر این سیمان و کلینکر، آهک، سنگ لاشه و دیگر محصولات معدنی در استان بوشهر تولید و بخشی از آن صادر می‌شود.

محمدزاده ظرفیت‌های تجاری استان بوشهر را برشمرد و با اشاره به ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی استان بوشهر با خلیج‌فارس خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه قطب انرژی کشور در منطقه عسلویه قرار دارد بزرگترین بندر تخصصی صادرات محصولات پتروشیمی در عسلویه ایجاد شده است.

وی ظرفیت صادراتی بنادر تجاری استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: اکنون فعالان اقتصادی با رایزنان بازرگانی ۲۰ کشور در ارتباط هستند که توسعه این مهم یکی از ضروریات است.

معاون امور بازرگانی، توسعه تجارت صمت استان بوشهر صادرات میگو پرورشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سال گذشته دو هزار تُن میگو پرورشی استان بوشهر به روسیه صادر شد و امسال افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار