۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱

صدور مجوز واردات سه قلم کالای همراه مسافر برای ساکنان بنادر خرمشهر و آبادان

استاندار خوزستان از صدور مجوز برای واردات سه قلم کالای اساسی همراه مسافر برای ساکنان شهرهای بندری خرمشهر و آبادان بدون پرداخت عوارض گمرکی خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۰۸
صدور مجوز واردات سه قلم کالای همراه مسافر برای ساکنان بنادر خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر حسینی محراب در جلسه ساماندهی سواحل خوزستان افزود: ۴۰۰ هزار شهروند آبادانی و خرمشهری باید از مزیت کالای همراه مسافر بهره‌مند شوند و خلاف این موضوع توسط هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به تسهیل در روند کالای همراه مسافر برای شهروندان آبادان و خرمشهر بیان کرد: هر شهروند می‌تواند با کارت ملی خود، سه کالا نظیر کولر، یخچال و تلویزیون به عنوان کالای همراه مسافر وارد کند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: این حق مردم این مناطق است  و باید این اقدام هر‌چه سریعتر انجام شود.

حسینی محراب افزود: ایجاد مشوق‌های اقتصادی برای ماندگاری جمعیت در مناطق ساحلی خوزستان از‌جمله برخی معافیت‌های گمرکی و مالیاتی بسیار اهمیت دارد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در ادامه با اشاره به عقب‌ماندگی‌های شهر‌های خرمشهر و آبادان به خاطر جنگ تحمیلی و پیامد‌های آن اظهار داشت: شهر‌های آبادان و خرمشهر با وجود آنکه در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده‌اند، ولی همچنان با مشکلات زیرساختی و معیشتی روبه‌رو هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به مزیت‌های نوار ساحلی خوزستان برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری، آبزی پروری و تجارت ادامه داد: مناطق ساحلی خوزستان همچنان در مدار توسعه قرار ندارند و باید از همه امکانات برای رونق مناطق ساحلی خوزستان استفاده کرد.

استاندار بر صدور مجوز برای پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و افزود: متأسفانه در بخش شیلات و دریا هیچ برنامه‌ای نداریم و از این بابت آسیب دیده‌ایم، این در حالی است که ترکیه کار پرورش ماهی در قفس را همزمان با ما شروع کرد و اکنون ۶۰۰ هزار تُن ماهی از این طریق تولید می‌کند در حالی‌که رقم تولیدی ما بسیار پایین‌تر است.

حسینی محراب گفت: استان خوزستان مهد دریا و سواحل است، اما در زمینه پرورش ماهی در قفس عملکرد بسیار ضعیفی داریم.

وی افزود: با وجود اینکه ۷۰ درصد حمل‌و‌نقل دنیا از طریق دریا انجام می‌شود، اما خوزستان در این زمینه سهم قابل توجهی ندارد.

به گزارش خبرنگار مانا، استان خوزستان حدود ۵۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و آبراهی دارد، ولی کمتر از ۲۰ درصد جمعیت آن در سواحل ساکن هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار