۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

افتتاح پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر تا پایان امسال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۹۸

افتتاح پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر تا پایان امسال

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح توسعه بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: طرح توسعه بندر گناوه با یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار، سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شد که در این طرح دو موج شکن به طول دو هزار و ۳۸۴ متر احداث و لایروبی به میزان یک میلیون مترمکعب انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در این طرح اکنون پیشرفت احداث موج شکن به طول ۶۰۰ متر محقق شده و ۲۰۰ متر دایک سنگی برای ایجاد اسکله و پس کرانه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه متناسب با نیاز مناطق و ساحل نشینان بوشهری، پروژه‌های مختلفی برای سایر بنادر استان در حال اجرا است گفت: از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ اشاره کرد.

وی افزود: در مرکز استان نیز پروژه جاده دسترسی مجتمع بندری نگین که تا ابتدای سال گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت با تمهیدات اندیشیده شده، اکنون پیشرفت آن به ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از ۹.۲ کیلومتر طول جاده دسترسی مجتمع بندری نگین ۴.۲ کیلومتر آن، سه لایه آسفالت، خط کشی و روشنایی آن تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: بخش خشکی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر نیز با روند بسیار خوبی که دارد، پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: سقف کاذب سالن این پروژه تا پایان مهرماه اجرا می‌شود و بلافاصله عملیات سرامیک کف سالن آغاز و همچنین تجهیزات مورد نیاز جهت پارتیشن بندی سالن پایانه نیز به صورت کامل تأمین و در بندر مستقر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به محدودیت فضا برای افزایش محدوده بندر بوشهر، توسعه آن در مجتمع بندری نگین پیش‌بینی شده که با این وجود تاکنون مجوز محیط زیست برای ۲۳۶ هکتار این مجتمع صادر شده است.

وی افزود: در این مجتمع بندری در بخش احداث انبار و مخازن نفتی ۱۵ سرمایه گذار داوطلب سرمایه گذاری هستند که با توجه به این استقبال بسیار خوب، انتظار است با همت و تلاش نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین برای مابقی اراضی آن مجتمع به مساحت ۲۷۴ هکتار نیز صادر شود.

شکیبی نسب تاکید کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از دستگاه‌های پیشتاز در حفظ محیط زیست و به ویژه محیط زیست دریایی است که مشارکت ۲۶ روزه و فعال در عملیات پاک‌سازی آب‌های گناوه از آلودگی نفتی خود گواهی بر این ادعا است.

وی افزود: در ارتباط با سایر بنادر استان بوشهر و توجه خاص به توسعه دریامحور، از شمال تا جنوب به فراخور نیاز‌های مردم منطقه، پروژه‌های ارزشمندی عملیاتی شده و یا در دست پیگیری قرار دارد که اتمام آن‌ها نویدبخش توسعه تجارت دریایی و افزایش فرصت‌های شغلی در بنادر استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار