۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
با پایان فصل صید میگو در خلیج فارس؛

صید میگو در نوار ساحلی بوشهر ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل شیلات استان بوشهر از پایان صید میگو در خلیج‌فارس خبر داد و گفت: صیادان استان بوشهر ۹۸۰ تُن میگو صید کردند که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۷۰۵۸

صید میگو در نوار ساحلی بوشهر ۲۵ درصد کاهش یافت

عقیل امینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر پایان یافت اظهار داشت: صیادان در مدت ۳۹ روز ۹۸۰ تُن میگو صید کردند که نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹ هزار صیاد در استان بوشهر  در صید میگو مشارکت کردند افزود: ۴۲۳ فروند لنج و ۲۳۰ قایق در صید میگو  حضور داشتند که پس از ۳۹ روز از ۲۷ شهریور ماه صید این آبزی در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع اعلام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر میزان صید میگو سال قبل را یک‌هزار و ۳۰۹ تن اعلام و بیان کرد: در راستای حفظ ذخیره این آبزی صید میگو از این پس ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌شود.

امینی با بیان اینکه صید به روش ترال سبب تخریب به زیستگاه آبزیان می‌شود خاطرنشان کرد: روش ترال تنها در مدت آزادسازی صید میگو امکان‌پذیر و پس از آن تا سال بعد ممنوع است.

وی توسعه طرح‌های پرورش آبزیان را یکی از برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: حرکت به سمت پرورش آبزیان از جمله میگو، بهترین راهکار برای حفظ ذخایر آبزیان در خلیج فارس است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار