۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج‌فارس

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان گفت: با افزایش سرعت وزش باد ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس به حدود دو متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۹۷۳

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر و خلیج‌فارس

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش سرعت وزش باد طی روز‌های اخر هفته جاری در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا هشدار دریایی سطح زرد  تا ۱۶ شهریور ماه ادامه دارد.

وی افزایش سرعت وزش باد تا ۵۴ کیلومتر در ساعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: ارتفاع موج دریا تا حدود دو متر در خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل و فراساحل استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در این شرایط جوی باید از تردد دریایی با شناور سبک پرهیز شود.

شکوهی‌پور اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس و خطر غرق شدن را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و افزود: باید در این شرایط تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: تا پایان هفته به سبب وزش جریانات مرطوب جنوبی، افزایش رطوبت هوا و پدیده شرجی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد:  روز پنجشنبه ۱۶ شهریور به‌دلیل افزایش سرعت وزش باد جنوبی، دریا برای ساعاتی مواج خواهد بود.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار