روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

امضای تفاهم نامه ایجاد ۳ مارینا در بنادر هرمزگان به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از امضاء تفاهم‌نامه ایجاد سه مجموعه مارینا در بندر عباس و جزیره هرمز بین اداره میراث فرهنگی و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، روز گذشته در راستای توسعه توریسم دریایی خلیج فارس به ارزش 130 میلیون دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۷۰

امضای تفاهم نامه ایجاد ۳ مارینا در بنادر هرمزگان به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: روز گذشته تفاهم‌نامه طرح گردشگری دریایی بنادر هرمزگان با محوریت ایجاد سه مجموعه  مارینا در بندر‌عباس و جزیره هرمز ما بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و سرمایه گذار بخش خصوصی به امضا رسید.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: تفاهم‌نامه طرح سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از مجتمع گردشگری دریایی در بنادر شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون دلاری بخش خصوصی به امضا رسید.

به گفته وی، این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای کیفیت خدمات، توسعه سفر‌های دریایی، ایمنی گردشگری دریایی، جذب گردشگر داخلی و خارجی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های توسعه دریایی و بندری منعقد شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تأکید کرد: این تفاهم نامه بر سرمایه‌گذاری در راستای سیاست‌های حاکم بر کشور به خصوص سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر فعال سازی صنعت گردشگری دریایی در استان هرمزگان تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه مذکور، محرک توسعه اقتصاد دریا محور محسوب می‌شود، اظهار داشت: اجرای این تفاهم نامه صنعت گردشگری دریایی در استان هرمزگان و منطقه خلیج فارس را متحول خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: یکی از این طرح‌های مهم سرمایه‌گذاری پروژه «نخل ناخدا» در ساحل شرقی بندرعباس در هفت فاز شامل سایت پشتیبانی و خدمات، تفریحات مارینا، بوستان فرهنگ بومیان، ایستگاه سر زندگی و نشاط، گذر آرامش، ایستگاه خوش آمدگویی و اسکله تفریحی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: طرح سرمایه‌گذاری دیگری نیز در بندر شهید حقانی در قالب شش ایستگاه شامل پارکینگ، فضا‌های جمعی (امکانات ورزشی، کلاب دریایی و تفریحات متنوع)، رستوران ایرانی و دریایی، طراحی سه کافه، فروشگاه دریایی و کلینیک زیبایی طراحی شده است.

محسنی در خصوص نقش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ساخت سه مارینای توریستی در بندر عباس و جزیره هرمز، اذعان داشت: این اداره کل برای بهبود خدمات رسانی در این ابرپروژه از همه ظرفیت‌های وزارت میراث فرهنگی استفاده خواهد کرد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، در حوزه تکالیف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صدور مجوزها، آموزش، تربیت نیروی انسانی مدیریتی و خدمانی منطبق با استاندارد‌های مراکز خدماتی، ارزیابی، نظارت و سایر مؤلفه‌های نرم‌افزاری برای اجرای این ابرپروژه در نظر گرفته شده است.

وی بر نقش مهم استانداری هرمزگان و اداره کل بنادر و دریانوری استان در اجرای سه پروژه بزرگ توریسم دریایی، تاکید کرد و گفت: ساخت مارینا در استان هرمزگان علاوه بر تحول صنعت گردشگری دریایی، توسعه فرهنگ دریا پایه و کمک به اشتغال و زنجیره کسب و کار در حوزه گردشگری دریایی را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار