۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

تداوم صادرات از منطقه آزاد اروند به عراق با وجود تردد زائران اربعین

فرماندار خرمشهر از تداوم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به عراق با وجود حجم زیاد تردد زائران اربعین خبر داد.
کد خبر: ۹۶۹۰۳

تداوم صادرات از منطقه آزاد اروند به عراق با وجود تردد زائران اربعین

نادر عمیدزاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند از مسیری جداگانه، ولی نزدیک به مسیر زائران اربعین صورت می‌گیرد تا تداخل و اختلالی درعزیمت خیل زائران اربعین که عازم شهر بندری بصره هستند پیش نیاید.

وی با بیان اینکه روند عادی صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند ادامه دارد و در حال حاضر برنامه‌ای برای توقف صادرات کالا به این کشور وجود ندارد از بازرگانان و تجار منطقه خواست همچنان به فعالیت تجاری خود ادامه دهند.

فرماندار خرمشهر در ادامه افزود: در صورت عدم آمادگی طرف عراقی برای واردات و ترخیص کالا از منطقه آزاد اروند، تصمیم جدیدی برای توقف صادرات کالا گرفته خواهد شد.

عمیدزاده افزود: صادرات کالا از منطقه آزاد اروند و عزیمت زائران اربعین حسینی به بصره به صورت همزمان و تعامل نزدیک با طرف عراقی انجام می‌شود و تاکنون مسأله خاصی برای تداوم این فعالیت پیش نیامده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند یکی از مهمترین مسیر‌های صادرات کالا‌های ایرانی به عراق است افزود: در صورت توقف صادرات کالا به عراق به خاطر همزمانی با تردد زائران اربعین، از مسیر‌های دریایی برای صادرات کالا استفاده خواهد شد.

دو روز پیش ناظر گمرکات خوزستان در پی بسته شدن مرز زمینی چذابه به دلیل ازدحام و تردد زائران اربعین، از تجار و بازرگانان استان خواست از مرز‌های دریایی خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی به عنوان مسیر‌های جایگزین برای صادرات کالا به عراق استفاده کنند.

مرز بین‌المللی و بازارچه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، منطقه آزاد اروند، مرز‌های دریایی خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی پنج مسیر صادرات کالا به عراق هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار