روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

شرکت دولتی نفت و گاز چین CNOOC اعلام کرد علی‌رغم تحریم کشور‌های غربی، پروژه غول پیکر LNG 2 روسیه در قطب شمال با همکاری این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳میلادی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۸۶۴

راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت maritime-executive گزارش داد: بر این اساس سکوی شناور اول این پروژه هم‌اکنون به خلیج OB در قطب شمال رسیده و در حال راه‌اندازی است.   

چین در پروژه قطب شمال LNG 2 سرمایه گذاری کرده و حامی مالی این پروژه  به شمار می‌رود که با هدف مایع‌سازی گاز LNG اجرا می‌شود.

شرکت CNOOC چین ۱۰ درصد و شرکت CNPC چین ۱۰ درصد، TotalEnergies فرانسه و Mitsui ژاپن نیز هر کدام ۱۰ درصد از سهام را در اختیار دارند و ۶۰ درصد بقیه متعلق به روسیه است.  

این پروژه غول‌پیکر قرار بود توسط شرکت ها‌ی Technip و زیمنس اجرا شود، اما عقب‌نشینی آن‌ها به علت اعمال تحریم علیه روسیه شرکت‌های چینی را در این زمینه پیشتاز کرد.  

«ماکسیم میخالف» مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز نواتک روسیه در این زمینه گفت: شناور دوم نیز در بندر مورمانسک با ۸۰ درصد پیشرفت نیز در دست ساخت می‌باشد و زیرساخت‌های ساحلی بندر اولترنی نیز برای استقرار این سازه در حال تکمیل نهایی است.  

در پایان این گزارش آمده است «آندری ژوپانین» عضو پارلمان اوکراین خواستار تحریم پروژه LNG 2 توسط کشور‌های غربی شده، اما اوکراین در این کار هنوز موفق نشده است.

وی معتقد است اتحادیه اروپا و آمریکا باید مانع اجرای این پروژه شوند.
راه اندازی پروژه مایع سازی LNG روسیه در قطب شمال تا پایان سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار