روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

وزیر کشور: عزیمت زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بصره روان است

وزیر کشور گفت: عزیمت زائران اربعین حسینی از منطقه آزاد اروند به بصره روان و مطلوب است و برادران عراقی نهایت همکاری را برای انتقال زائران به کربلای معلا داشته‌اند.
کد خبر: ۹۶۸۶۰

وزیر کشور: عزیمت زائران اربعین از منطقه آزاد اروند به بصره روان است


به گزارش خبرنگار مانا، احمد وحیدی پس از ورود به آبادان و بازدید از روند عزیمت زائران اربعین در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی افزود: در منطقه آزاد اروند زیرساخت‌های مناسبی برای تردد روان زائران ایجاد شده و موکب‌های مردمی نیز نقش برجسته و محوری از خدمت رسانی به زائران دارند.

وی عزیمت زائران اربعین از منطقه آزاد اروند (مرز زمینی شلمچه) به بصره را روان و مطلوب بیان کرد و افزود: تا‌کنون بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین از منطقه آزاد اروند به بصره منتقل شده و از آنجا راهی کربلا شده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی با مسئولان عراقی برای عزیمت زائران اربعین به صورت مداوم جریان دارد افزود: هم‌اکنون عزیمت زائران از منطقه آزاد اروند در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

وحیدی افزود: در صورت استقبال زائران اربعین، مرز دریایی خرمشهر به بندر ابوفلوس فعال خواهد شد.

وی گفت: زیرساخت‌های لازم برای راه اندازی این خط دریایی فراهم است.

پیش‌بینی شده بیش از یک میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران از منطقه آزاد اروند راهی شهر بندری بصره شده و از آنجا راهی کربلای معلا شوند.

موج نخست عزیمت زائران اربعین به بندر بصره از منطقه آزاد اروند انجام شده و موج دوم انتقال زائران هفته آینده شکل خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار