۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

برگزاری ۱۱۰ جشنواره فرهنگی در سواحل گیلان ویژه گردشگران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به تقارن تعطیلات تابستان امسال با ایام محرم و صفر، بیان داشت: به همین دلیل سعی شده تمام برنامه های فرهنگی در طول نوار ساحلی استان با محوریت این ایام برگزار شود.
کد خبر: ۹۶۸۲۷

برگزاری ۱۱۰ جشنواره فرهنگی در سواحل گیلان ویژه گردشگران


ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران به نوار ساحلی استان هستیم، اظهار داشت: در همین راستا برنامه ریزی‌هایی به طور مرتب جهت ارائه خدمات به گردشگران صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در طول نوار ساحلی استان، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به تقارن تعطیلات تابستان امسال با ایام محرم و صفر، بیان داشت: به همین دلیل سعی شده تمام برنامه‌های فرهنگی در طول نوار ساحلی استان با محوریت این ایام برگزار شود.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، قبل از شروع محرم و از ابتدای امسال شاهد اجرای ۱۱۰ جشنواره فرهنگی در ساحل استان با موضوعات میراث ناملموس، فرهنگی، کشاورزی، تاریخی بازی‌های بومی و محلی، مجسمه‌های شنی و ... در شهرستان‌های ساحلی استان بودیم.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی ورود گردشگران به سواحل گیلان تا پایان شهریور ماه ادامه داشته باشد، اذعان داشت: جهت آمادگی برای استقبال از گردشگران ورودی تمام کمیته‌های ۹ گانه ستاد ساماندهی سفر استان اعلام آمادگی کرده اند تا بهترین خدمات به گردشگران ارائه شود.

جهانی یکی از مهمترین دلایل افزایش ورود گردشگران تابستانی به سواحل گیلان در سال جاری را شرایط مساعد آب و هوایی استان اعلام کرد و بیان داشت: امسال شاهد آب و هوای خنگ و بارندگی‌های فراوان در استان بودیم که همین امر زمینه ورود هر چه بیشتر گردشگران به نقاط ساحلی استان گیلان را افزایش داد.

وی از تداوم فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا جهت شنای امن گردشگران در طول نوار ساحلی استان تا پایان تعطیلات تابستانی خبر داد و گفت: در سایر نقاط ساحلی استان که به عنوان نقاط خطر آفرین برای شنا معرفی شده اند، ناجیان غریق جهت انجام خدمات امداد و نجات احتمالی استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان گیلان با اشاره به اینکه  در طرح‌های سالم سازی دریا از ظرفیت شهرداران و دهیاران شهرستان‌های ساحلی بهره‌گیری می‌شود، گفت: توجه به مسایل اخلاقی و اجتماعی در سواحل دریا ضروری است که جهت اجرایی شدن آن نظارت‌های لازم از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در تابستان امسال، دلیل اصلی کاهش غرق شدگی‌ها در سال جاری را افزایش همکاری‌های جمعیت هلال احمر در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در سواحل اعلام کرد.

وی همچنین به تجهیز امکانات جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در سواحل گیلان توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: این امر نقش مهمی در افزایش مؤثر اقدامات امداد و نجات و به دنبال آن کاهش غریق داشته است.

جهانی یادآور شد: خوشبختانه امسال با تخصیص اعتبارات کافی از همان ابتدا حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت شده که همین امر موجب شده ناجیان با انگیزه بیشتری نسبت به امداد و نجات در نوار ساحلی اقدام کنند.

به گفته وی، نیرو‌های هلال احمر در سراسر سواحل استان جهت اطلاع رسانی و جلوگیری از ورود گردشگران به مناطق خطر آفرین جهت شنا و هدایت آن‌ها به سمت طرح‌های ساماندهی دریا استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول در استان گیلان، همچنین از افزایش تعداد ناجیان غریق در نقاط خطر آفرین استان گیلان خبر داد و گفت: نقاط خطرآفرین شنا در سال گذشته ۳۰۰ نقطه بود، اما با آزادسازی سواحل این رقم به ۵۱۲ نقطه رسید.

جهانی در ادامه گفته‌های خود به ارائه خدمات مناسب اقامتی به گردشگران ورودی اشاره کرد و گفت: در استان ۱۵۶ اقامتگاه بوم‌گردی فعال داریم که همواره مورد استقبال گردشگران است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، تصریح کرد: علاوه بر این سه هزار و ۵۵۴ واحد تأسیسات گردشگری فعال داریم که ۳۲۸ مورد آن‌ها بین‌راهی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار