روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

افزایش ۵ درصدی تقاضا برای کشتی‌های کیپ‌سایز در نیمه اول سال ۲۰۲۳

طی پنج ماه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، تقاضا برای کشتی‌های کیپ‌سایز به نسبت سال قبل ۵ درصد افزایش یافت، در حالی‌که عرضه نیز به نسبت سال قبل ۳درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۶۷۸۴

افزایش ۵ درصدی تقاضا برای کشتی‌های کیپ‌سایز در نیمه اول سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، با این حال، افزایش نرخ نقطه‌ای همچنان جای تردید دارد که عمدتاً به دلیل نگرانی‌ها در بهبود شکننده اقتصاد چین است. رشد تقاضا با افزایش ۴ درصدی میانگین حمل‌و‌نقل پشتیبانی شد در حالی‌که حجم بار فقط اندکی افزایش یافت. متوسط میزان حمل به دلیل صادرات بیشتر برزیل و گینه و حجم بالاتری از زغال‌سنگ روسیه با مسافت‌های طولانی افزایش‌یافته است. عرضه به دلیل بالا رفتن ۲ درصدی در ناوگان کیپ‌سایز و رشد ۱ درصدی بهره‌وری ناوگان، افزایش یافت.

تراکم کشتی‌های کیپ‌سایز در مقایسه با یک سال پیش کاهش یافت و حدود ۲ درصد از ناوگان را آزاد کرد. در حالی‌که سرعت کشتی‌ها به طور متوسط ۱ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، تراز عرضه / تقاضا بهبود یافته در نرخ‌های مشاهده شده بین آگوست ۲۰۲۲ و فوریه ۲۰۲۳ میلادی از سطوح پایین، بازیابی شده است. با این حال، اخیراً نرخ نقطه‌ای یک‌بار دیگر تحت فشار قرار گرفته است. شاخص کشتی‌های کیپ‌سایز ارز بالتیک در سال جاری بین آخرین نقطه اوج خود در ۱۰ می‌ و آخرین نقطه اوج آن در ۲ ژوئن ۵۸ درصد کاهش یافت.

 این کاهش سریع به دلیل تقاضای واردات پایین از اروپا برای معادن زغال‌سنگ و آهن، با نرخ‌های ضعیف‌تر برای سفر‌های دریایی اقیانوس اطلس همراه بود.

از آن زمان تا کنون با تغییر موقعیت کشتی‌ها، قیمت‌ها شروع به بازیابی کرده‌اند. رقابت بین کشتی‌های پاناماکس نیز می‌تواند در نرخ‌های کیپ‌سایز  نقش ضعیف‌تری ایفا کند. براساس شاخص پاناماکس، درآمد در حال حاضر از ۶ ژوئن کمتر از ۱۰،۰۰۰ دلار در روز است که برای این وقت سال به طور غیر‌معمول پایین است. با توجه به نرخ نقاط ضعیف، کشتی‌های پاناماکس بزرگ‌تر ممکن است با کشتی‌های کیپ سایز کوچک‌تر برای بار رقابت کنند.

در صدر این تحولات، بهبود شکننده اقتصادی چین ممکن است همچنان بزرگ‌ترین مانع برای نرخ‌های کیپ‌سایز قوی‌تر باشد. در ماه مارس، فعالیت اقتصادی تقویت شد، اما شاخص‌های تقاضای عمده از آن زمان تضعیف شده‌اند. بحران در بخش املاک و مستغلات چین علی‌رغم اقدامات حمایتی متعدد هنوز حل‌ نشده است.

دولت چین در حال حاضر در حال کار بر روی یک بسته محرک برای کمک بیشتر به بخش املاک و مستغلات است. اگر بسته به اندازه کافی قوی باشد تا فعالیت ساخت‌وساز را هدایت کند، می‌توان به رونق تقاضا و نرخ‌های کیپ‌سایز امیدوار بود.

منبع: بیمکو

افزایش ۵ درصدی تقاضا برای کشتی‌های کیپ‌سایز در نیمه اول سال ۲۰۲۳

ارسال نظرات
آخرین اخبار