۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر:

۲۴۸ تن میگو در استان بوشهر صید شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو در خلیج فارس محدوده استان از نیمه دوم مرداد ماه آغاز شده است گفت: صیادان این استان تاکنون ۲۴۸ تن میگو صید کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۷۷۰

۲۴۸ تن میگو در استان بوشهر صید شد

بیژن ساسانی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان صید می‌شود اظهار داشت: استان بوشهر یکی از مناطق مهم در صید آبزیان است که در این راستا بنادر صیادی در نوار ساحلی استان فعال و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آغاز صید میگو در استان بوشهر از نیمه دوم مرداد ماه گفت: بیش از ۹ هزار صیاد با قایق و لنج در صید میگو فعالیت دارند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از یک هزار شناور قایق و لنج در صید میگو مشارکت دارن گفت: صیادان این استان تاکنون ۲۴۸ تن میگو صید کرده‌اند.

ساسانی‌پور با بیان اینکه در بنادر مختلف خدمات به صیادان ارائه می‌شود تصریح کرد: ۲۷ بندر صیادی در استان بوشهر برای تخلیه صید میگو صیادان تعیین شده است.

وی صیدگاه‌های میگو در استان بوشهر را پنج منطقه خلیج فارس اعلام و خاطرنشان کرد: تعرفه صدور مجوز صید برای قایق‌ها تا پایان فصل سه میلیون تومان و برای لنج‌ها نسبت به ظرفیت آن‌ها بین چهار تا پانزده میلیون تومان تعیین شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه زمان پایان صید پژوهشکده میگو تعیین می‌کند افزود: معمولاً زمان صید میگو حدود ۴۵ روزه است که زمان پایان آن پژوهشکده پس از بررسی تحقیقاتی اعلام می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار