روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

لایروبی سه اسکله نفتی پالایشگاه آبادان

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان از لایروبی سه اسکله نفتی متعلق به این پالایشگاه در ساحل اروندرود به منظور فراهم کردن پهلوگرفتن کشتی‌ها برای صادرات گاز مایع (LPG) خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۵۷

لایروبی سه اسکله نفتی پالایشگاه آبادان

به گزارش خبرنگار مانا، حکیم قیم در مراسم پایان بارگیری نخستین کشتی حامل گاز مایع در اسکله نفتی شماره ۷ آبادان افزود: ۱۲ هزار متر مکعب از اطراف این سه اسکله لایروبی شده تا کشتی‌ها با آبخور مناسب بتوانند در این اسکله‌ها پهلو بگیرند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ ۱۱۰ ساله پالایشگاه نفت آبادان، کشتی حمل گاز مایع چهار روز پیش در اسکله شماره ۷ پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و گاز مایع را برای انتقال از آبراه بین‌المللی اروندرود دریافت کرد افزود: دسترسی پالایشگاه آبادان به آب‌های آزاد یک مزیت است که با جنگ تحمیلی زیرساخت‌های صادراتی اسکله‌های این پالایشگاه به طور کامل تخریب شد و در سال گذشته موضوع استفاده مجدد از این ظرفیت به طور جدی دنبال شد.

وی گفت: این کشتی امروز و در حالی‌که دشمن تحریم‌های کمرشکنی علیه جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده با دو هزار تن گاز مایع تولیدی پالایشگاه نفت آبادان به مقصد مورد نظر حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت آبادان افزود: بر‌اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش برای صادرات گاز مایع به صورت هر دو هفته یک کشتی و پس از آن هفتگی خواهد بود.

قیم گفت: مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی اسکله‌های پالایشگاه دریافت شده و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلوگیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شده‌اند.

همه تأسیسات پالایشگاه نفت آبادان و همچنین اسکله‌های نفتی آن بر اثر آتشباری نیروی بعثی عراق در جریان جنگ تحمیلی به شدت آسیب دید.

مرحله نخست راه اندازی مجدد پالایشگاه نفت آبادان در بهمن ماه ۱۳۶۷ به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار