روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

تداوم هوای شرجی و مه آلودگی در شهرهای ساحلی خوزستان/ احتمال اختلال در پروازها در آبادان و ماهشهر

مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم هوای شرجی و مه آلودگی در شهر‌های ساحلی خوزستان و متعاقب آن کاهش دید افقی و اختلال در نشست پرواز‌های هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۳۹

تداوم هوای شرجی و مه آلودگی در شهرهای ساحلی خوزستان/ احتمال اختلال در پروازها در آبادان و ماهشهر

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه استقرار توده هوای گرم جنب حارّه‌ای و وقوع دما‌های بالای ۵۰ درجه بالای صفر در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

وی گفت: هوای گرم و سوزان و وزش باد‌های گرم معروف به گرماپزان به خصوص در ساعات ظهر تا پیش از غروب، پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: تا آخر هفته هم جریانات جنوبی و افزایش رطوبت و شرجی و بعضاً مه رقیق صبحگاهی در مناطق ساحلی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری افزود: تا اواخر وقت دوشنبه آب‌های شمال غرب خلیج فارس و نواحی ساحلی مواج و متلاطم خواهد بود.

وی از قایق‌ها و شناور‌های صیادی و باری متوسط خواست تا بهبود کامل شرایط جوی، سفر‌های دریایی خود را متوقف کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: به علت وزش باد متوسط تا شدید، احتمال پاره شده تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های کوچک در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر در دو روز آینده وجود دارد.

سبزه زاری از عموم صیادان و ملوانان خوزستانی خواست قبل از شروع دوباره فعالیت دریانوردی، از وضعیت آب و هوایی در خلیج فارس آگاهی یابند تا با حوادث دریایی مواجه نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار