۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

افزایش ۲ برابری صادرات فولاد از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در چهار ماه امسال ۱۴۲ هزار تُن فولاد از بندر خرمشهر صادر شده که در هم‌سنجی با مدت مشابه پارسال، رشد دو برابری را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۶۹۰

افزایش ۲ برابری صادرات فولاد از بندر خرمشهر


به گزارش خبرنگار مانا، علی عسکری در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: در چهار ماه نخست پارسال حدود ۷۰ هزار تُن فولاد از بندر خرمشهر به کشور‌های همسابه به خصوص عراق صادر شده بود که این رقم در چهار نخست امسال به ۱۴۲ هزار تُن رسیده است.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ در مجموع حدود ۱۴۰ هزار تُن فولاد از بندر خرمشهر صادر شده بود.

عسکری افزود: عراق مهمترین مقصد صادرات فولاد از بندر خرمشهر به عراق بوده است.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر نزدیک‌ترین بندر کشور به بصره می‌باشد افزود: عمده صادرات فولاد از خرمشهر از مسیر دریایی اروندرود صورت گرفته است.

مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر افزود: حمل فولاد به بندر بصره با استفاده از شناور‌های باری کشورمان صورت گرفته که این خود در افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بسیار مؤثر بوده است.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های صادرات کالا‌های غیرنفتی بندر خرمشهر تاکید کرد.

بندر آزاد خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده با ۲۳۰ هکتار مساحت جزء بنادر متوسط جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

این بندر راهبردی که همه تأسیسات بندری آن در جریان تجاوز نظامی رژیم بعثی عراق از بین رفت، فعالیت مجدد خود را دو سال پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد از سرگرفت.

هم اکنون ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر حدود ۱۰ میلیون تُن است.

بیشتر مراودات تجاری بندر خرمشهر با کشور‌های حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار