روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶

برای اولین بار در تاریخ صیادی کشور؛ صدور مجوز صید بانوان جزیره هنگام

حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار شهرستان قشم، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان، رئیس شیلات شهرستان قشم، مدیرعامل اتحادیه صنایع منسج شیلاتی قشم و  جمعی از بانوان صیاد هنگامی مجوز صید بانوان هنگامی اعطا شد.
کد خبر: ۹۶۶۴۶

برای اولین بار در تاریخ صیادی کشور؛ صدور مجوز صید بانوان جزیره هنگام

به گزارش مانا، در اين مراسم امام جمعه شهرستان قشم وجود ساحل، دريا و آبزيان در استان هرمزگان يك نعمت و فرصت براي اين استان خواند و گفت: از دير باز صيد و صيادي و غذاي درياي در بحث اشتغال و امنيت غذايي جايگاه ويژه اي براي هرمزگان دارد.

حجت الاسلام والمسلمين حاجبي مردم را صف اول در مديريت ذخاير آبزيان و حفاظت از ذخاير آبزيان براي نسل آينده خواند و گفت: خوشبختانه با قانوني شدن  صيد بانوان هنگامي حركت بسيار ارزنده‌اي بر بحث پايداري اشتغال و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي صورت گرفته است كه جا دارد از عاملان اين اتفاق خوش يمن تقدير كرد.

وي تسهيل در خدمات رساني به جامعه صيادي به ويژه زنان صياد را يكي از اوليت‌هاي مهم خواند و گفت: اميد داريم حمايت‌هاي ديگري از سوي دستگاه‌هاي اجرايي استان علاوه بر اقدام شيلات استان هرمزگان نيز صورت گيرد و دغدغه اين عزيزان در مباحث بيمه،  و تأمين نهادهاي لازم سفر دريايي اين عزيزان نيز تامين گردد.

امام جمعه شهرستان قشم اين اقدام شيلات را گامي مهم  و موفق در جلب رضايت مردم و تحقق خدمت گذاري به مردم خواند.

در ادامه مدير‌كل شيلات هرمزگان با اشاره به اينكه زنان صياد هنگامي از ديرباز در آبهاي استان صيد و صيادي انجام مي‌دادند گفت: خوشبختانه با تدبير دولت مردمي، حمايت استاندار هرمزگان، سازمان شيلات ايران و پيگيري شيلات هرمزگان زنان صياد هنگامي  با اعطاي مجوز صيد  پس از چند دهه به صورت قانوني و باروش قلاب اقدام به صيادي خواهند كرد.

باراني با بيان اينكه بانوان زحمت‌كش و  صياد هنگامي از سال‌ها پيش اقدام به صيد با قايق به روش قلاب مي‌نمودند اما به دليل نداشتن مجوز صيد از مزاياي لازم برخوردار نبودند گفت:  تعدادي از اين بانوان سرپرست خانوار بوده كه نياز مبرم به اين حرفه براي درآمد و سرپرستي خانواده داشتند كه خوشبختانه مشكل آنها حل شد.

وي افزود: با توجه به شرايط اين بانوان و اهميت حل مشكل اين بزرگواران  ساماندهي اين فعاليت در دستور كار ويژه شيلات استان قرار گرفت  و با پيگيريهاي مستمر براي ۲۸ نفر از اين عزيزان مجوز صيادي صادر شد.

باراني شهرستان قشم را نگيني در فعاليت هاي شيلاتي هرمزگان خواند و گفت: شهرستان  قشم يكي ازمناطق مهم شيلاتي كشور محسوب مي‌گردد و آبزي پروري‌، صيد و صيادي، خدمات بنادر صيادي، حفاظت منابع آبزيان، آموزش و ترويج شيلاتي، صنايع شيلاتي، تكثير ميگو، پرورش ميگو، تكثير ماهي، پرورش ماهي در قفس، تكثير ماهيان زينتي، تكثير جلبك، پرورش جلبك، تكثير و پرورش كروكوديل و ... را از اهم فعاليت هاي شيلاتي، شيلات هرمزگان در شهرستان قشم خواند.

باراني قشم را يكي از ظرفيت‌هاي مهم صادرات آبزيان در راستاي ارز‌آوري خواند و گفت: از ورود سرمايه گذاران و جامعه صيادي در ورود به آبزي پروري و صنايع ارزش افزوده آفرين به صورت كامل حمايت مي‌كنيم.

در ادامه فرماندار شهرستان اعطاي اين مجوز هاي صيادي را رشد رضايتمندي مردم خواند و افزود: افتخار است كه امروز شاهد حل مشكل مجوز هاي بانوان صياد هنگامي هستيم و لبخند رضايت در جامعه هنگام موجب گرديده است.

محمد حسين تختي تكميل و تجهيز بنادر صيادي و مراكز تخليه صيد، ايجاد بازار فروش آبزيان و تسهيل در خدمات دهي به جامعه شيلاتي را از اهم برنامه هاي در حال پيگيري در شهرستان قشم براي جامعه بهره بردار شيلاتي اين شهرستان خواند.

در ادامه اين مراسم به تعدادي از بانوان صياد هنگامي به نمايندگي از ۲۸ نفر از  زنان صياد  هنگامي مجوز صيد اعطا شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار