۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت حین خروج از کشور در اروندرود توقیف شد

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک مشک برزنتی حاوی ۳۰ هزار لیتری سوخت (گازوییل) قاچاق در سواحل آبراه اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۲۷
محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت حین خروج از کشور در اروندرود توقیف شد

به گزارش خبرنگار مانا از فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان، سردار لطفعلی پاکباز افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، مأموران دریابانی آبادان پس از کسب اطلاعاتی در خصوص فعالیت قاچاقچیان سوخت به وسیله مشک‌های برزنتی در سواحل آبراه اروندرود، بلافاصله موضوع را به صورت ویژه در دستور کار دادند.
وی گفت: مأموران دریابانی به سرعت به محل مورد نظر اعزام و با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اُپتیکی یک کیسه برزنتی حاوی ۳۰ هزار لیتری سوخت قاچاق که به صورت شناور با جریان رودخانه به سمت دریا در حال حرکت بوده را کشف کردند.

سردار پاکباز ارزش سوخت مکشوفه قاچاق را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با هوشیاری مأموران دریابانی و همکاری مرزنشینان از خروج این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آمد.

وی گفت: محموله سوخت قاچاق پس از تشکیل پرونده و صورت جلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد. در سال جاری بیش از ۶۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در مناطق آبراهی و دریایی خوزستان کشف و ضبط شده است.

قاچاقچیان از خروج غیرقانونی این سرمایه ملی، سود نامشروع زیادی به جیب می‌زنند.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر طول سواحل همواره با معضل قاچاق کالا و سوخت روبه‌رو بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار