روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

پیشنهاد تعطیلی استان‌های ساحلی جنوب کشور به دلیل تشدید گرما

نماینده مردم اهواز و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تعطیلی هفته آینده در استان‌های ساحلی جنوب کشور به علت تشدید گرما و ضرورت حفظ سلامت مردم را به دولت ارائه کرد.
کد خبر: ۹۶۵۶۶
پیشنهاد تعطیلی استان‌های ساحلی جنوب کشور به دلیل تشدید گرما
 
به گزارش خبرنگار مانا، مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی افزود: ضرورت دارد دولت برای حفظ سلامت ساکنان استان‌های ساحلی جنوب، تصمیم عاجلی برای تعطیلی ابتدا تا آخر هفته آینده اتخاذ کند.
وی با اشاره به اینکه استان‌های ساحلی جنوب ایران رکورددار دما در سطح کشور هستند گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهر‌ها را اعمال کند.

وی اظهار داشت: بر‌اساس داده‌های جهانی، دمای هوا در استان‌های جنوبی کشور به ویژه در استان خوزستان رکورد‌های جدیدی ثبت می‌کند و این استان به سرلیست گرم‌ترین مناطق کشور رسیده است.

عضور هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهر‌ها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.

یوسفی تاکید کرد: از طرف دیگر امکان سفر باید برای مردم سواحل جنوب کشور مهیا شود و در قالب حمایت‌هایی از جمله مرخصی و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل زمینه سفر مردم به استان‌هایی با دمای بهتر مهیا شود.

یوسفی افزود: بر‌اساس گزارش سازمان هواشناسی، تابستان کنونی یکی از گرمترین تابستان‌های ۱۱ سال اخیر است و همین مسأله می‌تواند روی سلامت مردم اثرگذار باشد.

در روز‌های اخیر تشدید گرمای فزاینده و طاقت‌فرسا مشکلات زیادی برای مردم ساحلی خوزستان ایجاد کرد و در مواردی قطع برق و اُفت فشار آب این مشکلات را مضاغف کرده است.

در دو هفته اخیر به دنبال تشدید گرما، به دستور استاندار خوزستان، ساعات کار اداری در مناطق ساحلی خوزستان با هدف کاهش مصرف برق و حفظ سلامتی مردم کاهش یافته است، ولی با این حال روند افزایشی مصرف برق و آب تداوم داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار