روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان دوباره اوج می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تشدید گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد.
کد خبر: ۹۶۵۵۸

گرما و شرجی در مناطق ساحلی خوزستان دوباره اوج می‌گیرد

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی  نقشه‌های هواشناسی، استقرار کامل سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای را در مناطق ساحلی خوزستان نشان می‌دهد، از این رو وقوع دمای بالای ۵۰ درجه بالای صفر در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی با اعلام هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان، گفت: گرمای شدید و طاقت‌فرسا در این مناطق تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه افزایش رطوبت در مناطق ساحلی خوزستان به علت نسیم دریا به خشکی مورد انتظار است از ساکنان مناطق ساحلی استان خواست موارد پیشگیری از گرمازدگی را جدی بگیرند و حتی‌الامکان تردد در ساعات ظهر را به حداقل برسانند.

شرکت‌های نیروی برق و آب و فاضلاب خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان درخواست کردند مصرف آب و برق خود را مدیریت کنند تا با قطعی برق و اُفت فشار آب رو به رو نشوند.

به دنبال تشدید گرمای خرماپزان، شرجی و وزش باد بسیار گرم در مناطق ساحلی خوزستان، مصرف برق و آب در این مناطق روندی افزایشی داشته است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست تمهیدات لازم را برای پشگیری از حوادث غیرمترقبه به خصوص آتش سوزی در شبکه توزیع برق در مناطق ساحلی خوزستان به کار گیرند.

به دستور استاندار خوزستان ساعات کار اداری در مناطق ساحلی خوزستان کاهش یافته است.

بسیاری از اداره‌های دولتی و عمومی مناطق ساحلی خوزستان با درخواست مرخصی کارکنان خود و سفر به مناطق خنک موافقت کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار