روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

لایروبی رودخانه ولگا زمینه ساز توسعه تجارت دریایی بین ایران و روسیه

با توجه به دستور رئیس جمهور روسیه برای لایروبی رودخانه ولگا روابط ترانزیتی ایران و روسیه می‌تواند شاهد تحول بزرگی باشد.
کد خبر: ۹۶۵۱۵

لایروبی رودخانه ولگا زمینه ساز توسعه تجارت دریایی بین ایران و روسیه

به گزارش مانا، حسینی پور استاندار مازندران در جریان سفر به روسیه و بازدید از کارخانه کشتی‌سازی لوتوس در استان آستاراخان این کشور با بیان اینکه در جریان این سفر از فرصت‌های اقتصادی و صنعتی آستاراخان بازدید شد، گفت: مجموعه کشتی سازی که در این استان قرار دارد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: یکی از نیاز‌های مشترک مازندران و استان آستاراخان روسیه افزایش همکاری‌های دو استان در خصوص کشتی سازی و ساخت قطعات کشتی است.

حسینی پور ادامه داد: تلاش‌های خوبی سال‌های گذشته در مازندران برای کشتی سازی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به تولید موتور کشتی‌ها در مازندران اشاره کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران با موتوری که در مازندران ساخته شده بود موفق به سفر به دور دنیا شد، گفت: دو استان مازندران و آستاراخان می‌توانند در خصوص تولید قطعات کشتی قرارداد‌های مناسبی منعقد کنند.

او افزود: دریای خزر نیاز به تحولات زیادی برای گسترش دریانوردی، باربری و مسافربری دارد.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران سهم کمی از گردشگری دریایی دارد، افزود: راه اندازی تور‌های دریایی بین دو استان مازندران و آستاراخان روسیه یکی از پیشنهاد‌های ما برای افزایش سهم بری دو کشور از اقتصاد دریای خزر است.

او افزود: دستور رئیس جمهور روسیه برای لایروبی رودخانه ولگا  می‌تواند تحول بزرگی برای افزایش ترانزیت دریایی بین ایران و روسیه از طریق بندر آستارخان و بنادر شمالی ایران فراهم کند

استاندار مازندران ادامه داد: پیش بینی می‌شود با این اقدام ترانزیت دریایی در دریای خزر تا پنج برابر افزایش یابد.

حسینی پور استاندار مازندران دو روز قبل در راس هیات اقتصادی و بازرگانی ۵۰ نفره که بیشتر آنان فعالان بخش خصوصی هستند با هدف گسترش همکاری با سه استان مسکو، ولگاگراد و آستاراخان به روسیه سفر کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار