روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

پیش‌بینی عبور بیش از یک میلیون زائر اربعین به کربلا از منطقه آزاد اروند

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند پیش‌بینی کرد در اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر ایرانی و خارجی از منطقه آزاد اروند راهی کربلا شوند.
کد خبر: ۹۶۴۹۱

پیش‌بینی عبور بیش از یک میلیون زائر اربعین به کربلا از منطقه آزاد اروند

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران اربعین به کربلا در حال آماده سازی است افزود: فعالیت‌های ستاد اربعین منطقه آزاد اروند از چند ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده و اقدامات خوبی در حوزه‌های زیرساخت، عمران و فرهنگی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: مرز‌های زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند برای عزیمت زائران به کربلا فراهم است و اقدامات خوبی در بخش‌هایی همچون آب آشامیدنی، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، اقدامات سرمایشی، محوطه سازی، ایجاد سایه‌بان و جاده دسترسی انجام شده است که اربعین سال جاری را نسبت به سال‌های گذشته متمایز خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: این سازمان بیش از یک‌هزار میلیارد ریال از اعتبارات داخلی خود را به برگزاری اربعین تخصیص داده که نسبت به اختصاص ۳۰ میلیارد ریال در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرنگار مانا اربعین پارسال حدود یک میلیون زائر ایرانی و خارجی از منطقه آزاد اروند راهی کربلای معلا شدند.

منطقه آزاد اروند در محدوده‌ای به وسعت ۳۲ هزار هکتار در بخش‌هایی از شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) واقع شده است.

بنادر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار