۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

چین در دریافت سفارشات ساخت کشتی از کره جنوبی جلو افتاد

با افزایش ۶۸ درصدی دریافت سفارش ساخت کشتی توسط چین در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳ این کشور از کره جنوبی جلو افتاد.
کد خبر: ۹۶۴۶۵

چین در دریافت سفارشات ساخت کشتی از کره جنوبی جلو افتاد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از seatrade-maritime؛ کارخانجات کشتی‌سازی چین در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی میزان سفارش ساخت کشتی را نسبت به ۶ ماهه مدت مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش دادند که افزایش قرارداد‌ها باعث شد در سفارش ساخت کشتی از کره جنوبی جلو بیفتد.

براساس این گزارش آمار منتشر شده توسط انجمن ملی صنعت کشتی سازی چین (CANSI) حاکی است ۶ ماهه اول سال جاری میلادی یارد‌های کشتی سازی جین ۳۷.۶۷ میلیون DWT سفارش جدید ثبت کردند که با افزوده شدن این ارقام در حال حاضر یارد‌های چینی ۱۲۳.۷۷ DWT  سفارش در دست ساخت دارند.

در ادامه این گزارش آمده است سفارش‌های جدید ساخت کشتی شامل کشتی‌های کانتینری و حمل گاز LNG می‌باشند البته در بین قرارداد‌ها ساخت نفتکش‌ها نیز به چشم می‌خورد.  

در ۶ ماهه اول سال جاری میلادی کشتی‌سازان چینی ۲۱.۱۳ میلیون DWT کشتی را تحویل مشتریان دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد بالا رفته است.

بدین ترتیب کشتی‌سازان چینی ۵۳ درصد سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و در رتبه اول جهانی قرار دارند.

«آدام کنت» مدیر‌عامل شرکت بین‌المللی استراتژی دریایی (MSI) در این زمینه گفت: با توجه به آمار‌های منتشر شده از سوی کشور چین در حال حاضر در رقابت بین چین و کره‌جنوبی کشور چین برتری خود را در ساخت و دریافت سفارش ساخت کشتی نشان داده و در حال حاضر سفارشات موجود در ۱۰ یارد کشتی‌سازی حاکی از رتبه اولی چین در بخش ساخت کشتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار