۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

صادارت ۳۷۱ هزار تن تولیدات صنایع معدنی از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۳۷۱ هزار و ۳۳۲ تن محصولات معدنی و تولیدات صنایع معدنی به ارزش حدود ۱۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۴۴۵

صادارت ۳۷۱ هزار تن تولیدات صنایع معدنی از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی در نشست با مدیران اجرایی شرکت سیمان دشتستان با اشاره به صادرات غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۷.۴ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات تولید محصولات صنایع معدنی گفت: در فصل بهار امسال ۳۷۱ هزار و ۳۳۲ تن کالا‌های معدنی و تولیدات صنایع معدنی به ارزش حدود ۱۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: بیشترین حجم کالا‌های صادراتی استان در این بخش مربوط به سیمان و کلینکر، زغال سنگ، گچ، شیشه و سنگ ساختمانی، سرامیک و کاشی، پودر سنگ، انواع موزاییک و آجر بوده است.

سلیمانی اضافه کرد: بیشتر حجم کالا‌های صادراتی استان در این بخش به کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی به آمار گمرکات استان در این بخش در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو میلیون و ۵۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۶۲۸ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد که به لحاظ وزنی نسبت به سال ما قبل آن حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمادگی گمرک جهت ارائه خدمات بی وقفه و شبانه‌روزی به تجار و بازرگانان و فعالین اقتصادی استان به ویژه صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: تلاش گمرک در کنار سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، رونق تولید و تقویت صادرات است و خوشبختانه این ظرفیت در گمرک بوشهر وجود دارد که بر‌اساس سیاست‌های کلان اقتصادی کشور به ارائه خدمت به فعالین اقتصادی بپردازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار