۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند:

دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را در کریدور شمال - جنوب ایفا کنند

معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند، با بیان اینکه دهلی‌نو همواره متعهد بوده تا برای رونق کریدور شمال-جنوب، به بهترین شکل منابع خود را در اختیار اجرا کنندگان قرار دهد، تأکید کرد: باور داریم اتصال این کریدور می‌تواند به سود تمامی کشور‌های منطقه باشد.
کد خبر: ۹۶۳۶۵
دولت‌ها باید نقش تسهیل‌گر را در کریدور شمال - جنوب ایفا کنند
 
 
 به گزارش خبرنگار مانا، معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در نشست هم‌اندیشی سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدارسیون روسیه در تهران، با بیان اینکه ایران و روسیه بازیگران بسیار مهمی در کریدور شمال_جنوب هستند، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت برای ما این است که بخش خصوصی این مسیر را به مسیرهای دیگر ترجیح دهد.
ویکرام میسری با دسته‌بندی مشکلات و موانع موجود در این مسیر تجاری برای تبدیل شدن کریدور شمال-جنوب به یک مسیر ترجیحی گفت: سه دسته مشکلات و چالش‌های اصلی در استفاده بخش‌های خصوصی از کریدور شمال-جنوب وجود دارد که می‌توان آن‌ها به سه گروه مشکلات فیزیکی، نرم‌افزاری و ارزیابی دستاوردها دسته‌بندی کرد.
وی با اشاره موافقت‌نامه اخیر جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای اتمام خط آهن رشت - آستارا، خاطرنشان کرد: این موافقتنامه قطعاً بر کارآیی و کارآمدی هرچه بیشتر و تکمیل کریدور شمال_جنوب تأثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه مشکلات ساختاری در بنادر و جاده‌ها قابل حل‌وفصل هستند، بیشتر چالش‌ها در دو دسته نرم‌افزاری و ارزیابی دستاوردها است که به یک زبان مشترک در این زمینه نیاز داریم.
میسری افزود: تشکیل یک دبیرخانه در INSTC برای رسیدن یه یک زبان مشترک به منظور تسهیل‌گری و حل مشکلات بسیار مؤثر خواهد بود.
 معاون مشاور امنیت ملی جمهوری هند در ادامه با بیان اینکه دولت‌ها باید در این پروژه نقش تسهیل‌گری ایفا کنند، تأکید کرد: بهره‌ور نهایی این پروژه، بخش‌های خصوصی سه کشور و کشورهای همجوار هستند و باید دولت‌ها تلاش خود را افزایش دهند تا بخش های خصوصی بتوانند در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار