۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

گرمای ۵۰ درجه در انتظار ساکنان شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان/هشدار سطح نارنجی

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با ورود موج تازه گرما به خوزستان، دمای شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان در روز‌های پایانی هفته به ۵۰ درجه بالای صفر خواهد رسید که از ابتدای امسال تاکنون بی‌سابقه خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۳۶۰

گرمای ۵۰ درجه در انتظار ساکنان شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان/هشدار سطح نارنجی


محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، الگو‌ی تابستانی در مناطق ساحلی با تقویت دوباره سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای در حال شکل گیری است، بنابراین انتظار می‌رود دمای هوای شهر‌های ساحلی خوزستان از ۵۰ درجه بالای صفر نیز عبور کند.

وی با اعلام هشدار سطح نارنجی گرما در مناطق ساحلی خوزستان گفت: از فردا (چهارشنبه) روند افزایش دما در مناطق ساحلی استان آغاز خواهد شد و برای روز‌های پایانی هفته وقوع دما‌ی بالای ۵۰ درجه و بالاتر دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به گرمازدگی هشدار داد و از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست برای پیشگیری از گرمازدگی، در ساعات ظهر از منازل خارج نشوند و در صورت قرار گرفتن در فضای آزاد، از لباس‌های روشن، کلاه و عینک ضد آفتاب استفاده کنند.
سبزه‌زاری افزود: آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج و متلاطم است.

وی از شناور‌های دریایی خواست در روز‌های پیش رو از رفتن به آب‌های شمال غرب خلیج فارس خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: در سه روز آینده  وزش باد‌های متوسط تا شدید با احتمال برخاستن گرد و خاک موقت پیش‌بینی می‌شود و احتمال افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و متعاقب آن اختلال موقت در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

در پی پیش بینی افزایش دما از سوی هواشناسی، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند تا با قطعی برق روبه‌رو نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار