۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

افزایش ۱۵۵ درصدی درآمد گمرکات خوزستان در بهار امسال

ناظر گمرکات خوزستان از افزایش ۱۵۵ درصدی درآمد عمومی گمرکات خوزستان در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۱۷
افزایش ۱۵۵ درصدی درآمد گمرکات خوزستان در بهار امسال
 
بهروزقره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در سه ماهه امسال حجم درآمد عمومی گمرکات خوزستان ۵۵ هزار و ۸۶۷ میلیارد ریال بوده که به صورت مستقیم به خزانه عمومی دولت واریز شد.
وی از روند افزایش درآمد عمومی گمرکات خوزستان در سال جاری خبر داد.
قره بیگی افزود: در بهار امسال سه میلیون و ۳۸۲ هزار تُن کالا به ارزش حدود دو میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شد که در هم‌سنجی با مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گفتۀ وی کالا‌های اساسی، وسایل مکانیکی، کودشیمیایی و مواد اولیه کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی مهمترین کالا‌های وارداتی از گمرکات خوزستان بوده است که اغلب آن از کشور‌های امارات متحده‌عربی، چین، هندوستان، روسیه، آلمان و ترکیه بوده است.
وی گفت: در سه ماهه امسال پنج میلیون و ۴۱ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۷۴ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده که ۳۲ درصد کاهش داشته است.

قره‌بیگی اظهارداشت: موادغذایی و کشاورزی، آبزیان، آهن‌آلات، لوازم خانگی، پلی اتیلن، بنزن، لوازم خانگی، پلاستیک و کلینکر (ماده اولیه تولید سیمان) مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به عراق، کشور‌های حوزه خلیج فارس، چین، عمان، ترکیه و پاکستان صادر شده است.

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی در رتبه نخست و از نظر ارزش کالا‌ها رتبه دوم کشوری را دارد.

گمرکات بندر امام خمینی، اهواز، آبادان و خرمشهر به صورت اداره کل مدیریت می‌شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار