۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

صدور هشدار دریایی سطح زرد از ۹ تا ۱۱ تیر ماه در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد از ۹ تا ۱۱ تیر ماه بر روی خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر گفت: در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا ارتفاع موج خلیج‌فارس تا ۲ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۶۳۱۵

صدور هشدار دریایی سطح زرد از ۹ تا ۱۱ تیر ماه در نوار ساحلی استان بوشهر


فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد از ۹ تا ۱۱ تیر ماه در نوار ساحلی و خلیج‌فارس استان بوشهر اظهار داشت: وزش باد شدید گاهی بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت، افزایش نسبی ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد در استان را سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی و گاهی فراساحل شمالی استان بوشهر دانست و بیان کرد: افزایش ارتفاع موج خلیج فارس به‌ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر، اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر اجتناب از تردد‌های دریایی به‌ویژه شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی گفت: طی ساعاتی از وقت امروز در فراساحل استان بوشهر با وزش باد‌های شمالی، خلیج فارس تا حدودی متلاطم و مواج است.

شکوهی‌پور اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از فردا تا اواسط هفته آینده، سرعت وزش باد‌های شمالی بر روی دریا و در سطح استان در برخی از ساعات افزایش یابد که در این مدت ضمن افزایش تلاطم دریا، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان و بر روی خلیج فارس را غالباً شمال غربی تا جنوب غربی دانست و افزود: ارتفاع موج دریا خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار