۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

اجرای ۵ پروژه ملی توریسم دریایی در سواحل بوشهر

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای پنج پروژه ملی توریسم دریایی در سواحل بوشهر با تخصیص سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۱۴

اجرای ۵ پروژه ملی توریسم دریایی در سواحل بوشهر

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به انجام عملیات اجرایی ۱۸ پروژه زیرساخت گردشگری دریایی و ساحلی در استان‌های ساحلی کشور، گفت: بیشترین تعداد پروژه‌های مذکور به هفت استان ساحلی با پنج پروژه  به استان بوشهر اختصاص دارد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: به منظور اجرایی شدن پنج پروژه مذکور در بندر دیلم، بندر گناوه، بندر بوشهر، بندر سیراف و بندر ریگ در مجموع سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل طرح‌های تملک دارایی‌های استان‌های گردشگری دریایی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ساحل گناوه با ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در بندر دیلم با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل بندر ریگ با ۷۵۰ میلیون تومان صورت خواهد گرفت.

تجری در ادامه گفته‌های خود بیان داشت: همچنین تأمین زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل بندر بوشهر با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی بندر تاریخی سیراف به عنوان پروژه مهم دیگر این استان نام برد و اذعان داشت: به منظور اجرایی شدن این پروژه نیز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

تجری در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: ساماندهی سواحل و ایجاد کمپینگ از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در پروژه‌های مذکور است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری، عنوان کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی، هر ساله اعتباراتی از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌های ساحلی کشور اختصاص می‌یابد.

وی اذعان داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل و دریا‌های جنوب و شمال کشور نقش بسیار مهمی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی ایفا خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امر زمینه حضور هر‌چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت پرسود اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

تجری با اشاره به اینکه استان بوشهر از مرز ساحلی طولانی با خلیج فارس برخوردار است، اظهار داشت: این مرز طولانی پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی جهت توسعه صنعت توریسم دریایی و ساحلی در این استان محسوب می‌شود که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم در آینده نزدیک شاهد تبدیل بوشهر به قطب گردشگری منطقه خلیج فارس باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار