روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

بررسی ظرفیت‌های خوزستان برای ابلاغ سند توسعه اقتصاد دریامحور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان از تدوین سند توسعه اقتصاد دریامحور برای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۰۳

بررسی ظرفیت‌های خوزستان برای ابلاغ سند توسعه اقتصاد دریامحور

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راضی جلالی در نشست کارگروه توسعه پایدار خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد دریامحور در خوزستان به عنوان یکی از استان‌های دریایی کشور افزود: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، توسعه اقتصاد دریامحور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و در این زمینه ظرفیت استان‌های دارای مرز دریایی از جمله استان خوزستان به منظور تدوین سند توسعه اقتصاد دریامحور در حال بررسی است.

وی گفت: البته این مسأله علاوه بر بحث مرز‌های دریایی در دیگر جنبه‌های دریایی از جمله مباحث مربوط به کشتی‌سازی، حمل و نقل دریایی، گردشگری دریایی، آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس در حال بررسی و امکان سنجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندارخوزستان گفت: براساس نشست‌های برگزار شده در سطح ملی مطابق با مزیت‌های موجود استان‌های ساحلی، سند توسعه اقتصاد دریامحور برای هر استان در حال تدوین است و به زودی پس از تدوین به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

راضی جلالی با بیان اینکه همه استان‌های ساحلی با محوریت اقتصاد دریامحور ماموریت خاصی را دنبال خواهند کرد افزود: در این خصوص همچنین قرار است موضوعات دانش بنیان در برنامه‌ریزی‌های اقتصاد دریامحور مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشور‌های موفق در توسعه اقتصاد دریا محور از رشد اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند، بنابراین در صورت اجرای این سند در کشور، فرصت‌های شغلی پایداری در استان‌های ساحلی به ویژه استان خوزستان ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندارخوزستان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام است، زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف تحقق اقتصاد دریامحور تسهیل خواهد شد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر سواحل دریایی، رودخانه‌ای و آبراهی متصل به آب‌های آزاد و خلیج فارس، ظرفیت‌های زیادی برای توسعه اقتصاد دریامحور با هدف اشتغال و استقرار کانون‌های جمعیتی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار