۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

افزایش ۲۳ درصدی بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بندر امام خمینی

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از رشد ۲۳ درصدی عملیات بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بندر امام خمینی در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۶

افزایش ۲۳ درصدی بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بندر امام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان داوود چگنی افزود: در مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی در بهار امسال ۱۰ میلیون و ۵۸۹ هزار تُن بوده است.

وی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی طی مدت مذکور را شش میلیون و ۵۴۵ هزار تُن بیان‌کرد و گفت: تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در بهار امسال در بندر امام خمینی به بیش از چهار میلیون تُن رسیده است.

وی بیان کرد: بارگیری کالا‌های غیرنفتی در سه ماه نخست سال جاری به دو میلیون و ۵۸۱ هزار تُن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت امور بندری واقتصادی این اداره کل با اشاره به رشد ۲۰ درصدی تخلیه کالا‌های متفرقه در بهار امسال در بندر امام خمینی اظهار داشت: در سه ماهه امسال تخلیه کالا‌های متفرقه در این بندر به بیش از ۶۵۷ هزار تُن رسید که رشدی ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تخلیه و بارگیری کالا‌های مواد معدنی و شیمیایی در بندرامام خمینی در سه ماه امسال به یک میلیون و ۸۰۶ هزار تُن رسید که رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

بندر امام خمینی ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در سال را دارد. این بندر راهبردی دومین بندر بزرگ عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.



 

ارسال نظرات
آخرین اخبار