۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

طرح جامع تالاب شادگان به رئیس‌جمهوری ارائه شد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح جامع تالاب شادگان آماده و به رئیس‌جمهوری تقدیم شد.
کد خبر: ۹۶۲۳۲

طرح جامع تالاب شادگان به رئیس‌جمهوری ارائه شد

 

به گزارش مانا، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مدیریت سرزمین ارتباط زیادی با طبیعت دارد، گفت: از آنجایی‌که وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معمولاً به غیر از مباحث انسا‌ن‌ساز در طبیعت حضور و فعالیت دارد با سازمان حفاظت محیط‌ زیست اشتراکات زیادی دارد.

وی با بیان این‌که برای مثال تالاب و رسیدگی به وضعیت آن هم مطالبه وزارت میراث‌فرهنگی و هم برنامه مهم سازمان حفاظت محیط‌ زیست و هم دستور اکید و مهم رئیس‌جمهوری بود، افزود: شخص آیت الله رئیسی از ما خواستند تا در مدت کوتاهی نقشه راه مناسبی را برای تالاب شادگان ارائه دهیم که خوشبختانه توانستیم روی قول خود بایستیم و هفته پیش طرح جامع این تالاب آماده و به رئیس‌جمهوری تقدیم شد.

سلاجقه با اشاره به اینکه این طرح با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی آماده شد، ادامه داد: مباحثی که در زمینه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی مناطقی مثل آشوراده و میانکاله نیز مطرح می‌شود، برنامه‌ای مشترک و هماهنگ میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت میراث‌فرهنگی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در پایان افزود: تا جایی که ضوابط طبیعت اجازه می‌دهد در خصوص تامین ضرورت‌های جایگزین معیشت برای مردم خصوصاً در مسأله طبیعت گردی با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری داریم و به یکدیگر کمک خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار