روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

تهیه نقشه حساسیت پذیری زیستگاه‌های خلیج فارس به آلاینده‌ها

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه نقشه زیستگاه‌های خیلج فارس خبر داد و گفت: نقشه حساسیت پذیری زیستگاه‌ها به انواع آلاینده‌ها نیز در حال تهیه است.
کد خبر: ۹۶۱۸۰

تهیه نقشه حساسیت پذیری زیستگاه‌های خلیج فارس به آلاینده‌ها

علی سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تهیه نقشه زیستگاه‌های خلیج‌فارس اظهار داشت: در نقشه اطلاعات جامعی از زیستگاه‌های مختلف دریایی خلیج فارس شامل، ساختار، عملکرد، تولید اولیه، شرایط زیست محیطی، مخاطرات، میزان حساسیت و در معرض خطر بودن آن‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: همچنین نقشه‌های پراکنش زیستگاه‌ها در طول سواحل با استفاده از داده‌های موجود و در مواردی هم تخمین میزان پوشش هر یک از این زیستگاه‌ها با استفاده از نقشه‌ها و عکس‌های  هوایی، شیت‌های ماهواره ای، اطلاعات مبتنی بر داده‌های سنجش از راه دور و کار‌های میدانی و تهیه لیست گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در هر نوع زیستگاه ارائه شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: همچنین نقشه حساسیت‌پذیری زیستگاه‌ها به انواع آلاینده‌ها نیز در حال تهیه است که این اقدام اثر فوق‌العاده‌ای برای انجام برنامه ریزی‌ها جهت کاهش آلودگی‌های خلیج فارس خواهد داشت.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست از انجام اقدامات مؤثر توسط این سازمان طی سال‌های اخیر در راستای کاهش آلودگی‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: یکی از مهمترین این اقدامات پیگیری‌های مستمر از طریق مذاکره با وزارت نفت جهت نوسازی لوله‌های نفتی بوده است.

وی همچنین تدوین طرح جامع مدیریت یکپارچه و جامع در هفت جزیره خلیج فارس را از دیگر اقدامات مهم سازمان حفاظت محیط زیست به منظور حفاظت از محیط زیست منطقه اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار