۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

منظر تاریخی _طبیعی جزیره هرمز ثبت ملی می‌شود/ ضرورت حفاظت از خاک رنگی جزیره هرمز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از ثبت منظر تاریخی _ طبیعی جزیره هرمز در فهرست میراث ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۴

منظر تاریخی _طبیعی جزیره هرمز ثبت ملی می‌شود/ ضرورت حفاظت از خاک رنگی جزیره هرمز

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: جزیره هرمز به دلیل تنوع بالا زیست محیطی و نیز منحصر به فرد طبیعت آن یکی از مهمترین و ارزشمندترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان در منطقه خلیج فارس محسوب می شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به این مهم در سفر اخیر رئیس محیط زیست کشور به استان و بازدید ایشان از ظرفیت‌های جزیره هرمز، مقرر شد با همکاری مشترک محیط زیست نسبت به ثبت منظر تاریخی _ طبیعی این جزیره در فهرست میراث ملی کشور اقدام کنیم.

وی اذعان داشت: با توجه به حضور انبوه گردشگران و طبیعت گردان به این جزیره، ثبت منظر تاریخی_ طبیعی این جزیره می تواند زمینه ساز حفاظت هر چه بیشتر این جزیره و در نهایت توسعه پایدار گردشگری در این منطقه از خلیج فارس باشد.

وی خاطرنشان ساخت: ضرورت عدم آسیب به محیط زیست جزیره توسط گردشگران ناآگاه مورد توجه قرار گرفته است که این امر از طریق نظارت و آموزش تحقق خواهد یافت.

محسنی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به گردشگران ورودی به جزیره هرمز و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اولویت کاری این اداره‌کل قرار دارد، افزود: خدمات‌رسانی به گردشگران و روند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هرمز را پیگیری می کنیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، تصریح کرد: در همین راستا، فرایند سرمایه‌گذاری در جزیره هرمز را تسهیل می‌کنیم و با توجه به حجم بالای ورود گردشگران به جزیره هرمز در نظر داریم با اعمال مدیریت قوی در این جزیره، نسبت به توسعه گردشگری در هرمز اقدامات مؤثری انجام دهیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان یادآور شد: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جزیره هرمز علاوه بر خدمات جزیره گردی و تماشای کوه‌های رنگین و سواحل سرخ جزیره، انواع خدمات تفریحات دریایی و غواصی نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مستقر در جزیره به مسافران ارائه می‌شود.

وی همچنین وجود قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را به عنوان بزرگترین قلعه پرتغالی‌ها در خلیج فارس یکی ازمهمترین جاذبه‌های جزیره هرمز عنوان کرد و بیان داشت: این قلعه همواره در طول سال پذیرای بازدید گردشگران است.

محسنی جزیره هرمز را بهشت زمین شناسی ایران نامید و عنوان کرد: وجود خاک‌های رنگین با طیف بیش از ۷۰ رنگ و نیز وجود تنها خاک خوراکی دنیا در این جزیره، باعث شده تا جزیره هرمز به مکانی منحصر به فرد در خلیج فارس در زمینه گردشگری تبدیل شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان بر ضرورت حفاظت از خاک رنگی جزیره هرمز به عنوان ثروت ارزشمند جزیره تأکید کرد.

به گفته وی، طبیعت منحصر به‌فرد جزیره هرمز و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های جزیره طی سال‌های اخیر باعث رونق چشمگیر گردشگری در جزیره شده، به گونه‌ای که در حال حاضر حتی یک نفر در جزیره بیکار نیست و همه مردم هرمز در سود اقتصادی صنعت گردشگری سهیم هستند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار