۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

احیای هنرهای سنتی خلیج فارس با آموزش بومیان ساحل نشین

معاون صنایع دستی کشور از تدوین برنامه احیای هنرهای سنتی منطقه خلیج از طریق برگزاری کلاس های آموزشی برای بومیان ساحل نشین در جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۶۱۷۳

احیای هنرهای سنتی خلیج فارس با آموزش بومیان ساحل نشین

 

مریم جلالی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اهمیت هنرهای سنتی و صنایع دستی در استان های  کشور در نظر داریم از طریق آموزش بومیان به احیای این هنرها اقدام کنیم.

معاون صنایع دستی کشور ادامه داد: در همین راستا روستاهای ساحل نشین در طول نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان به عنوان اولویت برای برگزاری کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده اند.

وی گفت: هم اکنون در روستاهای شادگان اقدامات مهمی جهت احیای هنرهای سنتی منطقه خلیج فارس از جمله حصیر بافی در حال انجام است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین از همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در راستای احیای هنرهای سنتی خلیج فارس به ویژه در شهرستان بوشهر از طریق ایجاد موزه و ... خبر داد.

جلالی یادآور شد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، قرار‌گیری رشته لنج سازی به عنوان رشته جدید در صنایع دستی کشور به تازگی به تصویب رسیده است که این امر از مهمترین اقدامات در راستای احیای هنرهای سنتی خلیج فارس محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور شاهد رونق انواع رشته های صنایع دستی ویژه منطقه خلیج فارس و دریای عمان در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان به همت بومیان و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار