۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

مدیریت بندر صیادی خور ابوخضیر به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ اتمام عملیات ساخت اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای خور ابوخضیر

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: عملیات اجرایی ساخت اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای بندر صیادی ابوخضیر در استان خوزستان به زودی به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۹۶۱۵۹

مدیریت بندر صیادی خورابوخضیر به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ اتمام عملیات ساخت اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای خورابوخضیر

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از دو هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر از راه صیادی امرار معاش می‌کنند، بیان داشت: در راستای فراهم کردن شرایط مناسب صیادی در این منطقه، عملیات ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر از چند سال گذشته توسط سازمان شیلات ایران آغاز شده است.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با بیانن اینکه تکمیل ساماندهی پروژه بندر صیادی خور ابوخضیر می‌تواند باعث رونق هر‌چه بیشتر صیادی در این منطقه شود، گفت: عملیات اجرایی ساخت اسکله شناور و امکانات پسکرانه‌ای بندر صیادی ابوخضیر در استان خوزستان به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور اجرایی شدن طرح ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر، احداث اسکله شناور به طول ۱۰۰ متر و عرض ۵ متر و نیز ایجاد راه دسترسی صورت گرفته است.

واحدی ادامه داد: اجرای دیوار حفاظت ساحل، اجرای ۹۰ درصد دیوار پیرامون بندر، انجام ۹۰ درصد از احداث ساختمان اداری، سرایداری، سرویس، سوله، تعمیر تور و طناب، اتاقک یخ و اتاق دیزل ژنراتور از دیگر اقدامات انجام شده به منظور ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر بوده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین از تکمیل ساختمان‌های اداری، نگهبانی، سرویس، ادوات صید، جداول و پیاده‌روها، آسفالت خیابان‌ها، تأسیسات برقی و مکانیکی و جایگاه سوخت در بندر صیادی خورابوخضیر خبر داد.

وی یادآور شد: محوطه‌سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در حاشیۀ بندر صیادی خور ابوخضیر و نیز ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی در بندر صیادی خور ابوخضیر به مساحت ۸۳۰ متر مربع از جمله ویژگی‌های طرح ساماندهی بندر خور ابوخضیر محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود ساخت اسکله به طول ۳۰۰ متر و حفاظت ساحل به طول ۲۵۰ متر را از دیگر ویژگی‌های پروژه ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر اعلام کرد.

وی اذعان داشت: با تکمیل عملیات ساخت اسکله شناور خور ابوخضیر و امکانات پسکرانه‌ای این بندر که ظرف چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید، مدیریت بهره برداری این بندر نیز آماده واگذاری به متقاضیان است.

واحدی تأکید کرد: بدون شک با واگذاری مدیریت بهره برداری این بندر صیادی به بخش خصوصی شاهد ارتقای خدمات کیفی و کمی در صنعت صید و صیادی منطقه خور ابوخضیر خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران اعلام کرد: همچنین با توجه به وجود زیبایی‌های طبیعی منطقه، می‌توان با استفاده از تجهیزات شیلاتی، زمینه توسعه گردشگری دریایی را در خور ابوخضیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و رعایت موازین زیست محیطی فراهم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار